رئیس مرکز جامع علمی کاربردی استان لرستان:

۲ هزار مدرس در مراکز علمی کاربردی لرستان فعالیت دارند

رئیس مرکز جامع علمی کاربردی استان لرستان گفت: در حال حاضر حدود دو هزار مدرس در دانشگاه‌های علمی کاربردی لرستان تدریس می‌کنند که برای سال آینده آن‌ها را پالایش کرده و افرادی که بتوانند این پالایش را با موفقیت طی کنند در این دانشگاه تدریس خواهند کرد.
کد خبر: ۸۹۹۳۲۵۹
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷



به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سعید فرحبخش امروز در نشست خبری را اصحاب رسانه استان لرستان با بیان اینکه یکی از سیاست‌های دانشگاه علمی کاربردی جلوگیری از افزایش کمی دانشگاه است، اما اگر در جایی ضرورت وجود داشته باشد مرکز جدیدی را ایجاد می‌کنیم اظهار داشت: میانگین تعداد دانشجو در مراکز علمی کاربردی لرستان ۴۰۰ تا ۴۵۰ نفر است که این آمار جالبی نیست چرا که مراکز به صورت اقتصادی اداره نمی‌شوند.
رئیس مرکز جامع علمی کاربردی استان لرستان گفت:سال گذشته ۲۰۰ مرکز علمی کاربردی در کشور منحل شد که در لرستان نیز شاهد انحلال یک مرکز بودیم.
وی با اشاره به اینکه در دانشگاه علمی کاربردی سیاست بر روی کیفیت گرایی بوده که در این راستا بنا داریم از مدرسین بهتری استفاده کنیم. افزود: در حال حاضر حدود دو هزار مدرس در دانشگاه‌های علمی کاربردی لرستان تدریس می‌کنند که برای سال آینده آن‌ها را پالایش کرده و افرادی که بتوانند این پالایش را با موفقیت طی کنند در این دانشگاه تدریس خواهند کرد.
فرحبخش با بیان اینکه به‌منظور توسعه دانشگاه علمی کاربردی دولت قبول کرده تا ۳۰ درصد شهریه دانشجو‌های این دانشگاه را متقبل شود که این می‌تواند منجر به استقبال بیشتراز این دانشگاه شود. تصریح کرد: در سال جاری ۶ مرکز در استان رأی نظارتی گرفته و به سمت اصلاح و رفع مشکلات روی آوردند.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان مأموریت گرایی را از دیگر سیاست‌های دانشگاه علمی دانست و عنوان کرد: در هر مرکزی متناسب با آن تخصصی که دارد باید پذیرش دانشجو داشته باشد که بر این اساس در مهر گذشته ۷۰ درصد رشته‌های موجود در دانشگاه‌های استان بر اساس مأموریت گرایی بود.
وی به فعالیت کلینیک اشتغال در دانشگاه علمی کاربردی لرستان اشاره و اظهار کرد: ایجاد مراکز رشد خوشه‌های فناوری از سیاست‌های مد نظر در این دانشگاه است.
فرحبخش گفت: در حال حاضر حدود ۱۵ درصد کل دانشجو‌های کشور یعنی ۴۵۰ هزار نفر از آن‌ها در دانشگاه علمی کاربردی تحصیل می‌کنند که در برنامه ششم توسعه این میزان باید به ۳۰ درصد برسد.
وی خاطرنشان کرد: توجه به دانشگاه‌های مهارتی می‌تواند به جذب فارغ‌التحصیلان در بازار کرد کمک کند چنانکه در برخی استان‌ها حدود ۷۰ درصد دانشجو‌های این دانشگاه پس از فارغ‌التحصیلی جذب بازار کار شده‌اند.
انتهای پیام/
ارسال نظرات