استاندار آذربایجان شرقی در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، با تأکید بر اینکه همه دستگاه‌ها باید به ادبیات تأمین مالی، مسلط و مجهز باشند، گفت: با توجه به شرایط مالی دولت، استفاده از روش‌های مختلف تأمین مالی یک اجبار است.
کد خبر: ۸۹۹۳۳۲۸
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مجید خدابخش با اشاره به گزارش شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان درخصوص تأمین مالی پروژه‌ها، اظهار کرد: تجربه موفق شرکت‌هایی مانند برق منطقه‌ای باید در اختیار سایر دستگاه‌ها قرار گیرد و این ادبیات در دستگاه‌های اجرایی استان جاری شود.

وی افزود: تأمین منابع مالی یکی از مهم‌ترین راه‌های توسعه استان است و اگر بتوانیم به خوبی از روش‌های تأمین مالی در دستگاه‌ها استفاده کنیم می‌توانیم امتیازات و تسهیلات بهتر و بیشتری نیز جذب کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تسهیلات بانک توسعه اسلامی برای اجرای پروژه‌های مختلف عمرانی، گفت: استفاده از این تسهیلات ضمن اینکه فرصت خوبی برای اجرای پروژه‌هاست، موجب ارتقای استانداردهای اجرایی نیز می‌شود و همه دستگاه‌ها باید از این فرصت استفاده کنند.

خدابخش همچنین با اشاره به نیاز مبرم استان به انرژی برق، گفت: در حال حاضر پیگیر تأمین گاز برای نیروگاه‌های جدید و در حال ساخت استان هستیم و در کنار آن باید تولید انرژی‌های پاک را نیز مورد توجه قرار دهیم.

وی، انرژی خورشیدی را به عنوان یکی از روش‌های خوب تولید برق عنوان کرد و استفاده از تسهیلات توسعه روستایی برای تولید برق از انرژی خورشیدی در روستاها را مورد تأکید قرار داد.

خدابخش به آغاز ثبت‌نام تسهیلات اشتغال روستایی نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این طرح خوب در استان آغاز شده و گزارش ثبت طرح‌ها در سامانه مربوط به آن نویدبخش و امیدوارکننده است.

وی افزود: با توجه به اینکه در ایام پایانی سال، پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها متوقف می‌شود فرصت خوبی است تا کارگروه بررسی طرح‌های ثبت‌شده، به سرعت طرح‌ها را بررسی و برای ارائه به سیستم بانکی آماده کند.

خدابخش با اشاره به تأکید رئیس جمهوری مبنی بر اینکه این تسهیلات باید تا پایان تیر ماه سال 97 جذب شود، از کارگروه بررسی طرح‌های اشتغال روستایی خواست تا به سرعت این طرح‌ها را بررسی کنند تا در زمان مناسب نسبت به جذب تسهیلات اقدام شود.

در این نشست گزارش عملکرد اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج سازندگی و سازمان جهاد کشاورزی استان و همچنین گزارش روند اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی دولت ارائه شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها