معاون فرماندار درگز گفت: در حوزه کالا‌هایی که با مقوله سلامت در ارتباط هستند خسارات زیادی به بار آمده که از جمله آن‌ها می‌توان به تاریخ گذشته بودن، غیر استاندارد و آلوده بودن ۹۵ درصد از کالا‌های وارداتی همچون لوازم آرایشی اشاره کرد.
کد خبر: ۸۹۹۳۳۳۲
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛  حسن کاظمی عصر امروز در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت تعدادی از نیرو‌های انتظامی و بسیجی در حادثه خیابان پاسداران تهران تبیین کرد: اغتشاش گران حادثه اخیر گروهی از اراذل و اوباش فریب خورده بودند که به دروغ ادعا می‌کردند پیرو امامان معصوم بوده و درویش مسلک هستند.

وی دلیل عمده بروز چنین مسائلی را عدم شناخت صحیح نسبت به سیره ائمه(ع) دانست و گفت: امروز به جای اینکه موضوع عاشورا را درک کنیم، به بحث شور حسینی پرداخته و از بررسی اهداف قیام امام حسین (ع) غافل شده ایم؛ ما خشم و انزجار خود را نسبت به کسانی که وابسته به گروه‌های مختلف بوده و مشکلات امنیتی و اجتماعی برای جامعه درست می‌کنند اعلام داشته و این عمل خشونت آمیز آن‌ها را محکوم می‌کنیم.

معاون فرماندار درگز در ادامه سخنان خود بر اجرای دقیق مصوبات کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا تاکید کرد و بیان داشت: بحث قاچاق، تمام قسمت‌های بازار و بخش خصوصی و دولتی را تحت تاثیر خود قرار داده و اگر مدیریت نشود به یک معضل کلان و اساسی در جامعه تبدیل خواهد شد.

کاظمی عنوان کرد: سود سرشاری که از طریق قاچاق کالا نصیب قاچاقچیان می‌شود علاوه بر اینکه ناهنجاری‌های اقتصادی همچون معضل بیکاری را بر جامعه تحمیل می‌کند، باعث ایجاد ناهنجاری‌های فرهنگی نیز شده است.

وی با اشاره به تحت الشعاع قرار گرفتن سلامت انسان و جامعه در اثر پدیده قاچاق افزود: امروز در حوزه کالا‌هایی که با مقوله سلامت در ارتباط هستند لطمات و خسارات زیادی به بار آمده است که از جمله آن‌ها می‌توان به تاریخ گذشته بودن، غیر استاندارد و آلوده بودن ۹۵ درصد از کالا‌های وارداتی همچون لوازم آرایشی اشاره کرد.

معاون فرماندار درگز خاطر نشان کرد: بسیاری از بیماری‌های پوستی و سرطان‌هایی که افراد جامعه را با خود درگیر کرده به دلیل این است که ما خود را با برنامه‌های دشمن تطبیق داده و با خرید کالای قاچاق و غیر استاندارد، در حال تقویت آن‌ها هستیم.

کاظمی تصریح کرد: امروز با وجود تاکید‌های فراوان مقام معظم رهبری مبتنی بر استفاده از کالا‌های تولید داخل، شاهد هستیم زن‌های جامعه که جمعیت ۵۰ درصدی کشور را تشکیل می‌دهند در این زمینه همراهی لازم را نداشته و باعث تشدید مشکلات این چنینی می‌شوند.

وی هشدار داد: متاسفانه بنا بر اظهارات کارشناسان، سن آرایش در بین دختران به هفت یا هشت سالگی رسیده و این مساله باعث مصرف بی رویه لوازم آرایشی و بهداشتی در کشور و تهدید سلامت جامعه می‌شود.

معاون فرماندار درگز تشریح کرد: همه ما باید دست به دست یکدیگر داده و از طریق اطلاع رسانی و شیوه‌های مختلف آموزشی، جامعه هدف که در واقع جمعیت زنان هستند را نسبت به خطرات این مساله آگاه کنیم.

کاظمی در ادامه سخنان خود به بیان خطرات استفاده از فسفید آلومینیوم یا قرص مصنوعی پرداخت و گفت: این قرص که برای جلوگیری از گسترش آفات در حبوبات استفاده می‌شود بسیار سمی و خطرناک بوده و هیچ فروشگاهی حق توزیع و استفاده از آن را ندارد؛ بازرسان اصناف باید با هوشیاری و دقت تمام مراقب سوء استفاده گران باشند.

خاطر نشان می‌شود؛ در پایان این جلسه، اعضای کمیسیون به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و مصوباتی هم مورد بررسی قرار گرفت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها