خبرهای داغ:
سرپرست اداره کل امور روستایی و شورا‌های استانداری قم مطرح کرد
سرپرست اداره کل امور روستایی و شورا‌های استانداری قم گفت: تخصیص تسهیلات سرمایه در گردش به واحد‌های فعال و نیمه فعال روستایی برای حفظ، توسعه و افزایش رونق اقتصادی بسیار اثر بخش است.
کد خبر: ۸۹۹۳۳۵۴
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۰
لزوم اختصاص تسهیلات سرمایه در گردش به واحد‌های فعال روستایی در قم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سجاد چهرگانی عصر امروز در جلسه کارگروه اشتغال استان قم در تالار امام جواد (ع) استانداری با اشاره به مشکلات فراروی اجرای دستورالعمل قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری اظهار کرد: تقسیم بندی اعتبارات استان با یک دیدگاه واحد برای دستگاه‌ها غیر منطقی است، زیر پتانسیل‌های استان‌ها متفاوت است و برای شکوفایی طرح‌های ویژه نیاز به تدبیر مدیران استانی است.

سرپرست اداره کل امور روستایی و شورا‌های استانداری قم افزود: تخصیص تسهیلات سرمایه در گردش به واحد‌های فعال و نیمه فعال روستایی برای حفظ، توسعه و افزایش رونق اقتصادی بسیار اثر بخش است و منجر به تکمیل اشتغال پیش بینی شده خواهد شد.

چهرگانی با اشاره به آیین نامه قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری اظهار کرد: طبق بند یک ماده ۱۳ دستورالعمل این آیین نامه، میزان تسهیلات برای خوداشتغالی بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان تعریف شده است که این عدد با واقعیت اختلاف قابل توجهی دارد، پیشنهاد می‌شود که مبلغ تسهیلات برای خوداشتغالی تا سقف ۵۰ میلیون تومان تعیین شود.

وی ادامه داد: در نرخ سود تسهیلات قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری ۶ درصد اعلام شده است که این عدد در اجرا واقعی نیست، هزینه‌های سربار توسط موسسات عامل به عنوان بخش پنهان اعمال می‌گردد، در کنار نرخ سود تسهیلات هزینه سربار دریافت تسهیلات نیز باید شفاف شود.

سرپرست اداره کل امور روستایی و شورا‌های استانداری قم افزود: به منظور کاستن از مشکلات کارآفرینان، باید سقف تصویب تسهیلات قابل پرداخت در استان از ۲.۵ میلیارد تومان به ۵ میلیارد تومان در کارگروه اشتغال استان قم افزایش پیدا کند.

چهرگانی با اشاره به عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان قم در حوزه روستایی اظهار کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان در نواحی صنعتی روستایی استان ۶۱ واحد صنعتی با اشتغال ۶۱۵ نفر ایجاد کرده است، همچنین شاهد احداث ایستگاه آتش نشانی در ناحیه طغرود بودیم. چهار ناحیه صنعتی روستایی در استان قم داریم و پس از انجام مطالعات به دنبال احداث پنج ناحیه صنعتی روستایی دیگر هستیم.

وی ادامه داد: دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم اقداماتی در روستا‌های استان همچون برگزاری ۶۰ کارگاه آموزشی در قالب طرح تاب آوری در ۶ روستا، ایجاد چهار بازارچه و نمایشگاه تولیدات محصولات زنان روستایی، اعطای تسهیلات به زنان سرپرست خانوار در چهار بخش به میزان ۹۰ میلیون تومان و اعطای تسهیلات در قالب وام خود اشتغال و کارآفرینی به میزان ۳۵ میلیون تومان داشت.

سرپرست اداره کل امور روستایی و شورا‌های استانداری قم افزود: صندوق کارآفرینی امید ۵۵ فقره تسهیلات در قالب طرح اشتغالززایی روستایی به میزان یک میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان پرداخت کرده، همچنین سازمان میراث فرهنگی در استان قم ۱۵ مورد صدور و تمدید مجوز صنایع دستی روستایی داشته است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها