مدیرکل تامین منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی:

توزیع 600 هزار اصله نهال در استان مرکزی/70 درصد اعتبارات آبخیزداری استان تأمین نشده است

مدیرکل تامین منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی از توزیع بیش از 600 هزار اصله نهال در این استان به مناسبت هفته منابع طبیعی خبر داد.
کد خبر: ۸۹۹۳۳۶۰
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۷

یوسف یوسفی مدیرکل تامین منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ از توزیع 600 هزار اصله نهال به صورت رایگان همزمان با هفته منابع طبیعی در استان خبر داد و گفت: اهدای رایگان نهال و غرس آن یکی از برنامه‌های مهم و سالانه ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری است.

وی افزود: با توزیع این تعداد نهال حدود 600 هکتار به فضای سبز استان اضافه می‌شود؛ همچنین توزیع این نهال‌ها در 15 اسفندماه و به ازای به هر چاله یک نهال خواهد بود.

مدیرکل تامین منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی همچنین از تصویب سند ارتقای فرهنگ منابع طبیعی استان خبر داد و افزود: در راستای توسعه فرهنگ منابع طبیعی، سند ارتقای فرهنگ منابع طبیعی در استان به تصویب رسیده که به منظور توسعه فرهنگسازی منابع طبیعی این سند در شورای فرهنگ عمومی اساس کار و اجرای برنامه های هفته منابع طبیعی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: سند ارتقاء فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی تا افق سال 1404 پیش‌بینی شده و سه برنامه کوتاه‌مدت، بلندمدت و میان مدت برای آن در نظر گرفته شده است.

یوسفی با اشاره به پروژه‌های آبخیزداری و منابع طبیعی استان گفت: براساس مطالعات انجام شده در شهرهای مختلف استان مرکزی  با تخصیص اعتبارات لازم، 3 هزار و 500 هکتار عملیات آبخیزداری انجام شده است.

مدیرکل تامین منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: کمبود اعتبارات یکی از مباحث مهم و محوری در حوزه آبخیزداری است و تاکنون 30 درصد از اعتبارات در حوزه آبخیزداری تخصیص یافته است و این کمبود اعتبارات سبب تعطیلی طرح‌ها می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات