خبرهای داغ:
مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند خبر داد
مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند از برپایی نمایشگاه نقاشی از دوبانوی هنرمند نهاوندی در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۹۳۳۸۷
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۰

برپایی نمایشگاه نقاشی از دوبانوی هنرمند در نهاوندزینب سیف در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند با اشاره به افتتاح نمایشگاه نقاشی در نهاوند اظهار داشت: هنر واقعی آن است که باعث تعالی انسان شود و این تعالی ابتدا از خلق‌کننده اثر به مخاطب انتقال پیدا می‌کند.

وی افزود: هنری ارزشمند و ماندگار است که با زیبایی خود قسمتی از قدرت لایزال الهی را به تصویر بکشد و ببینده را به تفکر و تعقل در آفرینش جهان هستی و پیرامون آن وادار سازد و از سویی دیگر بتواند انسان را به خاستگاه اصلی او رهنمون سازد.

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند ابراز داشت: آثار خلاقانه و ارزشمند به نمایش در آمده در این نمایشگاه چشم هر بیننده‌ای را به خود وا می دارد و به ما این نوید را می‌دهد که فرهنگ و هنر نهاوند و هنرمندان نهاوندی به خوبی توانسته‌اند مراتب هنر را بپیمایند و امروز ما افتخار افتتاح نمایشگاه نقاشی از آثار بانوان حامدی و بابایی را داریم که به حق توانسته‌اند آثاری زیبا و در خور به تصویر بکشند.

وی تصریح کرد: نمایشگاه نقاشی شامل 50 اثر برگزیده از این دو بانوی هنرمند شهرستان در سبک‌های رئالیسم، کوبیسم و مدرنیسم در تکنیک‌های آبرنگ، کلاژ و نقاشی بر روی تخته است.

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند اظهار داشت: این نمایشگاه از پنجم اسفند ماه به مدت هفت روز در محل دائمی نمایشگاه هنرهای تجسمی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند همه روزه از ساعت 8 تا 12 و 14 تا 18 آماده بازدید علاقمندان و هنر دوستان است.

وی افزود: محوریت برنامه‌ها و برنامه‎ریزی‌های این اداره بر پایه حمایت از آثار محتوایی و تولید آثاری است که در راستای ترویج و توسعه فرهنگی ایرانی اسلامی و دینی ما باشد و باید تلاش‌ها به سمتی باشد تا ما روز به روز شاهد افزایش تولیدات فرهنگی و هنری و کشاندن مخاطب به این حوزه‌ها باشیم.

سیف عنوان کرد: تقویت انجمن‌های فرهنگی شعر، ادبیات و داستان، تولیدات و اجرای برنامه‌های هنری، برپایی نمایشگاه‌های مختلف فرهنگی و هنری و به طور کلی فراهم آوردن فضایی توأم با نشاط اجتماعی در شهرستان از برنامه‌های این اداره در سال آتی است.

وی یادآور شد: تعامل با دیگر دستگاه‌های فعال در حوزه فرهنگ و هنر از اولویت‌های کاری این اداره است که در سایه همکاری و هم‌افزایی باعث رونق این حوزه در نهاوند خواهد شد. 

لازم به توضیح است که

ارسال نظرات