عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نشستی با اقتصاددانان آذربایجان شرقی گفت: بهبود وضعیت اقتصادی و مشکلات کشور به انقلاب اداری و اقتصادی نیاز دارد.
کد خبر: ۸۹۹۳۳۹۳
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد حسن نژاد با اشاره به اینکه حدود ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار میلیارد تومان درآمد ناخالصی کشور است، اظهار کرد: ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار میلیارد تومان هم بودجه دولت بوده یعنی سه چهار اقتصاد کشور دولت است، کدام دولت نفت می‌فروشد تا خود را اداره کند که دولت ما این‌گونه می‌کند و در واقع اولین قدم ما با اقتصاد آزاد هم‌خوانی ندارد.

وی افزود: سالانه ۱۵۰ میلیارد تومان برای مردم شهرستان مرند یارانه نقدی پرداخت می‌شود و کل بودجه استانی شده این شهرستان سالانه تنها ۲۵ میلیارد تومان است، از کجا معلوم اگر یارانه مردم مرند به خزانه برگردد و عین همان را دولت برای این شهرستان خرج خواهد کرد؟ به لحاظ اهمیت موضوع و عدم احتمال بازگشت عین مبلغ یارانه بنده از یارانه دفاع می‌کنم.

حسن نژاد با ذکر اینکه فکر نمی‌کنم مردم با افزایش قیمت بنزین و بازگشت عین درآمد از افزایش قیمت به جامعه و هزینه برای رفاه کل مردم ناراضی باشد، گفت: مشکلی که در این زمینه وجود دارد در عین عدالت است ما در جامعه بی‌عدالتی و حس بی‌عدالتی داریم در مردم ایران حسی وجود دارد که همیشه احساس می‌کند سرشان کلاه می‌گذارند.

وی اضافه کرد: مردم می‌بینند قطار سریع‌السیر تهران – اصفهان در عرض شش ماه احداث می‌شود ولی از طرفی هم می‌بینند با گذشت ۳۰ سال هنوز خط ریلی تبریز – میانه هنوز افتتاح نشده! دولتمردان در این خصوص می‌گویند منابع مالی وجود دارد اما در سایر استان‌ها اعتبار و بودجه وجود دارد و وقتی نوبت به مردم استان ما می‌رسد منابع مالی وجود ندارد؟ بالا شهرنشینان و ثروتمندان تهرانی و روستانشین آذربایجانی که نه از خدمات و راه دسترسی مناسبی برخوردار است قیمت بنزین را به هر دو این قشر یکسان داده می‌شود.

حسن نژاد تصریح کرد: هیچ‌کدام از کشورهای خارجی بهره بانکی دو رقمی و تورم دو رقمی ندارند همین امر نشان می‌دهد ما اقتصاد کشور را به بازی گرفته‌ایم و از طرفی برای واردات سوبسید می‌دهیم و در عوض پدر صادرات را در می‌آوریم، بنده می‌گویم دولت برای مردم شهرستان‌ها اشتغال ایجاد کند و مردم با رغبت قلبی پول یارانه را به دولت باز می‌گردانند اما شرط اصلی ایجاد اشتغال است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه قطع پرداخت یارانه با وضع اقتصادی به ضرر مردم است، گفت: افزایش قیمت حامل‌های انرژی متناسب با میزان پرداخت یارانه نیست و بیشتر به ضرر مردم خواهد بود ولی اگر دولت قصد افزایش قیمت حامل‌های انرژی را دارد باید یارانه را نیز افزایش دهد.

ارسال نظرات