رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای گفت: هیچ‌گاه ادغام تلکام و الکامپ وعده سازمان نظام صنفی نبود زیرا هیچ‌گاه شرکت‌های صنف این موضوع را از ما نخواستند.
کد خبر: ۸۹۹۳۳۹۹
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۹


به گزارش خبرگزاری بسیج، ناصرعلی سعادت رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در آخرین نشست خبری این دوره مدیریت این سازمان با اشاره به تفاهم‌نامه‌ با بنیاد ملی نخبگان برای حل مشکل نظام‌وظیفه نخبگان در شرکت های ICT گفت:‌ بازگشت ایرانی‌های خارج از کشور و حل مشکل نظام وظیفه نخبگان از اهداف این تفاهم بود که پورتالی راه‌اندازی شد و افرادی که در خارج از کشور تحصیل می‌کنند و قصد دارند به ایران برگردند اما مشکل نظام‌وظیفه دارند، در آن ثبت‌نام می‌کنند.

وی در پاسخ به سوال فارس که در نتیجه این تفاهم امکان بازگشت چه تعداد از نخبگان و تحصیلکردگان از خارج از کشور به کشور فراهم شد، گفت: آماری از اینکه تعداد افراد بازگشته چقدر بوده نداریم، اما می‌دانیم قابل توجه و زیاد نیست و قابل شمارش است. در مجموع بیشتر از اینکه افرادی بخواهند برگردند، تفاهم بر رفع مشکل نظام‌وظیفه متمرکز شده که متقاضی تمایل داشته در دوره سربازی، در شرکتی مشغول شود. 

وی ادامه داد: یکی از سؤالات چند ساله فعالان این صنعت این بود که چرا وام وجوه اداره شده وزارت ارتباطات که باید برای اشتغال در صنعت ICT تخصیص یابد به جریان نمی‌افتد که در این دوره قفل این وام باز شد و اکنون از طریق سایت این کمیته وام‌گیرندگان و مبلغ وام به صورت شفاف اعلام می‌شود. 

وی ادامه داد:‌ همچنین با صندوق حمایت از صنایع کوچک که توجه به صنعت ICT نداشت هم مذاکره شده و امکان استفاده فعالان صنعت ICT  از منابع صندوق فراهم شده است. 

وی در واکنش به گلایه از عدم تحقق الکامپ و تلکام، گفت: دو وعده درباره الکامپ برای برگزاری در تابستان و اختصاص تمام فضای نمایشگاهی به این نمایشگاه محقق شده است اما هیچ‌گاه ادغام تلکام و الکامپ وعده سازمان نظام صنفی نبود زیرا هیچ‌گاه شرکت‌های صنف این موضوع را از ما نخواستند، بلکه سازمان فناوری اطلاعات ایران این نظر را داشت و از باب همراهی، موافقت کردیم، بنابراین اکنون اگر شرکت‌ها علاقمند بودند باز هم همراهی می‌‌کنیم، اما اگر نیازهای شرکت‌کنندگان در نمایشگاه تأمین می‌شود، اصراری بر ادغام نداریم. 

ارسال نظرات