محمد اسماعیل سعیدی کیا در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: در اغلب بحران های مالی، شرکت ها و واحدهای تولیدی بیشترین آسیب را متحمل می شوند.
وی با بیان اینکه نیروی کار متخصص در واحدهای تولیدی از اهمیت بالایی برخوردار است افزود: در دوران رکود اقتصادی از یک سو کاهش نیروی کار متخصص و از سوی دیگر ناتوانی در تولید و توسعه، عملا مجالی برای پیشرفت و گریز از بحران باقی نمی گذارد. این در حالی است که مواد خام و تولیدی کیفیت خود را از دست می دهند و این عامل قطعا بخش صادرات و حتی فروش بازار داخلی نیز تأثیرگذار خواهدبود.
سعیدی کیا خاطرنشان کرد: متقاضیان و مشتریان در نخستین خریدها تفاوت محصولات را احساس می کنند و بدین ترتیب مهم ترین پایگاه و نبض نظام هر واحد تولیدی اعم از کارگاه و کارخانه که به واسطه اعتمادپذیری و مشتری مداری خریداران و مخاطبان بنیان نهاده شده بود، فرو می ریزد که تبلیغات سوء موجب شده است که مدیران برترین برندهای جهانی ورشکسته شوند..