زکریا اخلاقی در کارگاه شعر سومین جشنواره ادبی هنری رویش اظهار داشت: به‌واسطه این جشنواره هنرمندان خوش‌ذوق و مستعدی در سطح استان شناسایی شدند که مسئولین باید برای توانمند کردن و پرورش آن‌ها برنامه‌ریزی کنند.
کد خبر: ۸۹۹۳۴۴۶
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، حجت‌الاسلام زکریا اخلاقی در کارگاه شعر سومین جشنواره ادبی هنری رویش با اشاره به اینکه قرار علاقه‌مند بدون به ادبیات و قرار گرفتن در فضای ادبی به‌خودی‌خود ارزشمند است و برکاتی به همراه دارد، گفت: خوشبختانه ادبیات ایران در مقایسه با ادبیات جهان بسیار غنی‌تر است و گنجینه‌های عظیمی از آثار بی‌نظیر ادبی در کشور وجود دارد که باید موردتوجه همه اقشار به‌خصوص قشر دانشجو و جوان جامعه قرار بگیرد.

این شاعر مطرح کشوری در ادامه با ابراز خرسندی از حضور در جمع دانشجویان و جوانان شاعر به توانمندی‌ها و ذوق شاعران جوان استان یزد اشاره کرد و یادآور شد: انس با ادبیات در فضای دانشجویی استان می‌تواند رشد چشمگیری پیدا کند و ظرفیت تحقق این مهم در استان وجود دارد.

اخلاقی با اشاره به تعداد بالای آثار ارسال‌شده توسط دانشجویان استان یزد به جشنواره ادبی هنری رویش، اظهار داشت: ذوق بلند و استعداد‌های فراوانی در بسیار از این آثار وجود دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آثار و ثمراتی که برگزاری چنین جشنواره‌هایی دارد، اذعان کرد: نفس این جشنواره باعث می‌شود استعداد‌های مختلف کشف شوند و این مهم اولین قدم است تا مسئولین ذی‌ربط و فعالان این عرصه، جوانان مستعد و خوش‌ذوق را شناسایی و برای رشد و توانمندسازی آن‌ها برنامه‌ریزی کنند.

وی اضافه کرد: همچون سایر رشته‌های هنری استعداد‌های خوبی که در عرصه ادبیات و شعر در فضای دانشجویی استان وجود داشت به‌واسطه جشنواره رویش شناسایی‌شده و در صورت برنامه‌ریز مطلوب برای پرورش این استعداد‌ها و حمایت از آن‌ها شکوفایی فضای ادبی و هنری استان را شاهد خواهیم بود.

برگزیده جشنواره‌های مختلف ادبی کشور در ادامه خطاب به دانشجویان علاقه‌مند به عرصه ادبیات و شاعران جوان، اظهار داشت: کسانی که می‌خواهند در این فضا رشد پیدا کنند باید توجه ویژه‌ای به مطالعه گسترده و فراگیر در حوزه ادبیات و شعر داشته باشند.

اخلاقی تمرین مداوم داشتن و حضور مستمر در محافل و انجمن‌ها ادبی و شرکت در دوره‌های آموزشی را از دیگر نکاتی دانست که باید موردتوجه جوانان فعال در حوزه ادبیات قرار بگیرد و عنوان کرد: توجه به این نکات در کنار ذوق ذاتی که در هنرمندان وجود دارد می‌تواند ظرف مدت کوتاهی شکوفایی یک هنرمند جوان را میسر کند.
ارسال نظرات