نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سهم کم کردستان از آب گفت: وزارت نیرو به سهم آب کردستان جفا می‌کند.
کد خبر: ۸۹۹۳۴۶۸
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سید احسن علوی امروز در مراسم تجلیل از تولید کنندگان ملی و استانی بخش کشاورزی استان اظهار کرد: سهمیه کردستان ٦۳ هزار هکتار زمین‌های آبی است که در حال حاضر استان از ۱۶ هزار و ۸۰۰ هکتار از این سهم بهره‌مند است.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو به سهم آب کردستان جفا می‌کند، عنوان کرد: یک معاون در وزارت نیرو حرف شخص سوم مملکت را رد می‌کند.


نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی در چند سال گذشته عملکرد خوبی در توسعه بخش کشاورزی کشور داشته است و در ۹۰ میلیون تن تولید محصولات کشاورزی امرو به ۱۱۰ میلیون تن در کشور رسیدیم.

وی ادامه داد: رویکرد مثبت دولت در امنیت غذایی، این اطمینان را به کشاورزان داد که ۲۰ میلیون تن افزایش محصولات کشاورزی را تجربه کنیم.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه موضوع بانک‌ها و تسهیلات بانکی یک مشک بزرگ در تمام بخش‌های کشور است، افزود: ما در بخش اعطای تسهیلات رشد منفی را داشته ایم.

وی خواستار حمایت دولت از کشاورز شد و اذعان کرد: دولت بایستی به جای مداخله در فرایند تصمیمات کشاورز، حمایت پایدار از کشاورز را در دستور کار قرار دهد.


علوی، به عملکرد منفی دولت در خرید تضمینی گندم از کشاورزان نیز اشاره کرد و افزود: دولت در خرید تضمینی بر اساس قانون خوب عمل نکرد و مطالبات کشاورزان را با تاخیر پرداخت می‌کند که این موضوع موجب نا امیدی کشاورزان می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی به بیمه محصولات کشاورزی نیز اشاره کرد و افزود: بیمه محصولات کشاورزی یا پرداخت نمی‌شود و یا ۴۰ درصد آن با تاخیر پرداخت می‌شود که این مسئله به یک مشکل برای کشاورزان تبدیل شده است.

علوی با بیان اینکه نیازمند یک سند جامع توسعه مدون در بخش کشاورزی هستیم، اضافه کرد: ما باید به کشاورزان نقشه راه را نشان دهیم.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات