مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اعلام کرد
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بودجه سازمان بیمه سلامت برای سال آینده تفاوتی نکرده و مشکلات‌مان پابرجاست و من واقعاً نگرانم.
کد خبر: ۸۹۹۳۴۹۵
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، طاهر موهبتی گفت: بودجه سازمان بیمه سلامت برای سال آینده تفاوتی نکرده و کماکان مشکلات‌مان پابرجاست و من به‌عنوان مجری سازمان بیمه سلامت ایران واقعاً نگرانم.

وی افزود: سازمان بیمه سلامت ایران سال‌هاست مقداری پول دارد اما چون نمی‌تواند محکم بایستد، 2 برابر خدمت را به او تحمیل می‌کنند که مابه‌التفاوت آن می‌شود بدهی سازمان. بعد هم می‌گویند بیمه‌ درست عمل نکرد اما هیچ‌کس نمی‌گوید سازمان بیمه‌ای مقداری پول داشت اما نگذاشتید خرید خدمتش را متناسب با همان پول انجام دهد.

موهبتی تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم که در سال آینده در چارچوب اعتبارات سازمان، خرید خدمت‌ داشته باشیم. با وجود تکالیف جدید بیمه‌ای، باید توجه کرد که بودجه ما در سال ۹۷ نه‌تنها افزایش نیافت، بلکه نسبت به عملکرد ۹۶، کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی را هم تجربه کرده است. 

وی افزود: بنابراین قاعدتاً نسبت به سال ۹۶ مقداری خرید خدمت کمتری انجام می‌دهیم، چرا که هیچ راهی غیر از این وجود ندارد. از طرفی اگر بدون تأمین منابع جدید، بار مالی جدید ایجاد کنیم، مدعی‌العموم می‌تواند بر اساس ماده ۵۸۸ قانون مجازات اسلامی متخلف خطاب‌مان کرده و بر همان اساس با ما برخورد کند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: بنابراین نمی‌توان از بنده که مجری قانون هستم، انتظار تخلف داشت یا زمینه تخلف را برایم فراهم کرد. رویکرد ما در سال آینده این است که خریدمان در چارچوب اعتبارات باشد و این یعنی حداقل ۱۰ تا ۱۵ درصد خرید خدمت سازمان بیمه سلامت کاهش می‌یابد.

ارسال نظرات