خبرهای داغ:
سرپرست سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: رفع محرومیت و فراهم کردن امکان زندگی برای روستاییان مناطق محروم، عامل بسیار مهمی در توسعه اقتصادی، تثبیت جمعیت و جلوگیری از مهاجرت روستاییان است.
کد خبر: ۸۹۹۳۵۴۱
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹

مهدی هنری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، اظهارداشت: یکی از برنامه های بسیج سازندگی اجرای طرح های عمرانی و محرومیت زدایی و خدمات رسانی به مردم است.

سرپرست سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی ادامه داد: در این راستا پیگیری جهت استفاده بهینه از اعتبارات محرومیت زدایی کلیه نهادها و سازمان های مرتبط با موضوع و هدایت آنها به سمت مناطق و روستاهای محروم استان را در برنامه دارد.

 وی بیان داشت: رفع محرمیت و فراهم کردن امکان زندگی برای روستاییان مناطق محروم، عامل بسیار مهمی در توسعه اقتصادی، تثبیت جمعیت و جلوگیری از مهاجرت روستاییان است.

هنری از آستان قدس رضوی به عنوان نهادی مقدس یاد و ادامه داد: به دلیل تاکیدات امام خامنه ایی (مدظله العالی) در حکم انتصاب تولیت محترم آستان قدس برخدمت به محرومین و مستضعفین خوشبختانه برنامه های محرومیت زدایی در راس برنامه های آنها قرار گرفته است.

انعقاد تفاهم نامه فی مابین استان قدس رضوی و بسیج سازندگی در رفع محرومیت روستاهای استان

وی  یادآورشد: با توجه به ظرفیت سازمان بسیج سازندگی در ارتباط مستقیم با مردم و حضور فعال در روستاها تفاهم نامه ای فی مابین آستان قدس رضوی و بسیج سازندگی خراسان جنوبی به منظور محرومیت زدایی و ایجاد زمینه اشتغال پایدار از طریق اجرای پروژه های احیا و مرمت قنوات و احداث کانال و استخرهای ذخیره آب در سطح استان خراسان جنوبی منعقد شده است.

سرپرست سازمان بسیج سازندگی استان با اشاره به اینکه  مهمترین مزیت این تفاهم اجرای پروژه در همه شهرستان های استان می باشد، افزود: بر این اساس تعداد ۴۰ طرح در این برنامه اولیه قرار گرفته که برآورد اعتبار کلی آن ۱۵ میلیارد ریال بوده و ۵۰ درصد آن به میزان ۷۵۰ میلیون تومان توسط آستان قدس تامین می گرددو۵۰ درصد باقیمانده نیز با پیگیری بسیج سازندگی از طریق خودیاری اهالی، خیرین وادارات و دستگاه های متولی پروژه تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: مطابق این تفاهم مبلغی برای شروع بکار پروژه از طرف آستان قدس رضوی تخصیص یافته که آن را در هفته جاری به حساب سازمان واریز و عملیات اجرای پروژه ها از هفته آینده آغاز خواهد شد.

هنری ابراز امیدواری کرد : با هم افزایی و استفاده بهینه از کلیه ظرفیت ها و اعتبارات  و به برکت اعتبار مربوط به آستان قدس رضوی بتوانیم قدمی هر چند کوچک در راستای کمک به مردم استان برداریم.

۴۱اجرای  پروژه مرتبط با مشکلات حوزه آب در ۳ دهستان

سرپرست سازمان بسیج سازندگی استان گفت: ۴۱ پروژه مرتبط با مشکلات حوزه آب در ۳ دهستان با کمک اعتباری آستان قدس رضوی توسط سازمان بسیج سازندگی اجرا می شود.

مهدی هنری سرپرست سازمان بسیج سازندگی استان گفت: بر اساس تفاهم نامه سه جانبه بین این سازمان، آستان قدس رضوی و جهاد کشاورزی اجرای پروژه های قنوات و استخرهای ذخیره آب سه دهستان بندان نهبندان، لانوی سربیشه و گزیک درمیان به بسیج سازندگی واگذار شده است.

و با بیان اینکه براساس این تفاهم نامه ۲۹رشته قنات و۱۲باب استخر ذخیره آب با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال در این سه دهستان اجرا می شود، گفت: طبق تفاهم ۵۰ درصد اعتبار پروژه ها از طریق آستان قدس رضوی و ۳۵ درصد  آن  از طریق جهاد کشاورزی استان تامین شده و ۱۵درصد نیز خود یاری اهالی روستاها است.

وی با بیان این که تاکنون مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان از طریق آستان قدس رضوی برای شروع به کار پروژه ها به بسیج سازندگی پرداخت شده است افزود:جهاد کشاورزی نیزبرای  تحقق سهم اعتباری خود این پروژه ها را در ردیف های اعتباری استانی و ملی قرار داده که به زودی از این ردیف ها تامین اعتبار می شود.

اجرایی احیا و مرمت هفت رشته قنات و احداث شش باب استخر ذخیره آب در سه دهستان

سرپرست سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت:با توجه به این تفاهم نامه سازمان بسیج سازندگی عملیات اجرایی احیا و مرمت هفت رشته قنات و احداث شش باب استخر ذخیره آب در این سه دهستان را آغاز کرده و تاکنون دو رشته قنات و شش باب استخر ذخیره آب را به اتمام رسانده است.

وی بیان کرد:  با پیگیری لازم برای تامین اعتبار ادامه کار پروژه ها از طریق آستان قدس و جهاد کشاورزی استان انجام گرفته که امید است با تحقق اعتبار شاهد تسریع در اجرای پروژه ها باشیم.

هنری یکی از اهداف و وظایف قانونی سازمان بسیج سازندگی کمک به دولت در اجرای پروژه های عمرانی ، محرومیت زدایی و خدمت رسانی به مردم محروم دانست و ادامه داد: در این زمینه با نگاه تعاملی به تمام دستگاه های اجرایی استان؛ بهره گیری از ظرفیت های مشترک و همچنین استفاده از کمک های اعتباری سازمان ها و نهادها ازجمله آستان قدس رضوی را در برنامه دارد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار