خبرهای داغ:
نماينده مردم بيرجند، درميان و خوسف در مجلس شورای اسلامی:

افزایش حداقل 65میلیارد تومان به بودجه عمرانی خراسان جنوبی/ تعبیر قانون به نفع مردم هنر مدیران است

نماينده مردم بيرجند، درميان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بودجه سال آینده حداقل 65 میلیارد تومان به بودجه عمرانی استان اضافه شد گفت: کاری خلاف نص قانون نباید انجام شود اما عمده موارد بستگی به نوع برداشت از قانون دارد گاهی قانون قابل تعبیرهای مختلف است و مدیر اجرایی با توجه به شرایط منطقه باید در این زمینه عمل کنند.
کد خبر: ۸۹۹۳۶۵۹
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدباقر عبادی نماينده مردم بيرجند، درميان و خوسف در مجلس صبح امروز (7اسفند) در برنامه دهگردشي روستاي تقاب از توابع شهرستان خوسف اظهارداشت: در جلسه با حضور مسئولین مشکلات روستا را یک نفر به نمایندگی از سایرین اعلام کنند و درب دفتر ما و فرماندار برای مراجعات مردمی باز است.

وی عنوان داشت: روستای تقاب دارای مردمی متدین، شهیدپرور، نجیب و دارای سوابق درخشان در همه صحنه ها است.

نماينده مردم بيرجند، درميان و خوسف در مجلس با بیان اینکه گاهی تصور می شود که قوانین تنها به مجلس برمی گردد افزود: چند نوع قانون داریم که عبارت از قانون اساسی، قانون مجلس و بخشی از آن مربوط به آیین نامه ها و قوانینی است که در هیئت دولت تصویب می شود.

وی ادامه داد: گاهی ممکن است وزارتخانه و یا اداره در استانی خودش بر اساس شرایط شهر و روستا ضوابطی بگذارد. پس هر نوع قانونی مربوط به مجلس نیست که بعضی  از قوانین نیاز به اصلاح دارد.

عبادی با بیان اینکه گاهی که می بینم قانونی با منافع خودمان نمی خواند خواهان برداشتن آن قانون می شویم در صورتی که هزاران فایده دیگر دارد خاطرنشان کرد: مَثَل برخی قوانین مانند دارویی که برای کلیه خوب است اما برای قلب مضر است و هیچ قانونی نیست که صرفا منفعت برای همگان باشد و هیج جا آسیبی نزند اما همواره بودنش بهتر از نبودنش است.

وی با تاکید بر اینکه به قانون، فردی نگاه نکنید و کلان ببینید گفت: قانون موجود ممکن است اشکالاتی داشته باشد و فردی تعیین و مشخص کرده این نوع قانون ضررش بیشتر از نفعش برای عامه مردم است را به طور مکتوب به ما ارائه دهید تا ما دنبال کنیم و تذکر دهیم.

متاسفانه تاکنون هیچ وزارتخانه ای برای حذف یا اصلاح قوانین دست و پاگیر اقدام نکرده است

نماينده مردم بيرجند، درميان و خوسف در مجلس با بیان اینکه در ابتدای مجلس برای اصلاع قانون توسط معاونت قوانین مجلس  ارزیابی و صدها قانون حذف شد یادآور شد: سال 89 مجلس تصویب و دولت و همه دستگاه ها را موظف کرد که قوانین گذشته را بررسی کنند و هرجا احساس می کنند قوانین نیاز به اصلاح دارد را به مجلس اعلام کنند تا اصلاح شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه از آن زمان تا حالا حتی یک دستگاه دولتی قوانینی برای اصلاح یا حذف به مجلس ارائه نداده است و دو ماه قبل تذکری به رئیس جمهور دادم که قوانین دست و پاگیر که نیاز به اصلاح یا حذف دارد را تا حالا هیچ وزارتخانه ای اعلام نکرده است.

عبادی خطاب به مردم روستای تقاب افزود: هر قانونی که فکر می کنید مازاد است مکتوب بنویسید تا کارشناسی روی آن کار شود  من پیگیری می کنم.

وی با تاکید بر اینکه قوانین حرمت دارند و باید حرمت آنها حفظ شود گفت: کاری خلاف نص قانون نباید انجام شود اما عمده موارد بستگی به نوع برداشت از قانون دارد گاهی قانون قابل تعبیرهای مختلف است و مدیر اجرایی با توجه به شرایط منطقه باید در این زمینه عمل کنند.

نماينده مردم بيرجند، درميان و خوسف در مجلس با بیان اینکه برای سال97 بودجه خوبی تصویب شد گفت: در بودجه سال آینده حداقل  65 میلیارد تومان به بودجه عمرانی استان اضافه شد.

وی ادامه داد:  یکی از مشکلات که در کشور داریم تفاوت حقوق ها است که یک نفر یک میلیون و پانصد و یک نفر سی میلیون تومان حقوق می گیرد. در بودجه 97 تصویب شد که حقوق بالاتر درصد مالیات بیشتر باید بدهد.

 عبادی بیان داشت: تصویب شد کسی که در بخش خصوصی یا دولتی تا 2میلیون و 300هزار تومان حقوق بگیرد از مالیات معاف است و بالاتر از آن 10، 15، 25 و خیلی بالاتر 35درصد مالیات برایش مشخص شد.

وی اضافه کرد: افزایش حقوق  کارمندان که هر سال انجام می شد اما تصویب شد در سال آینده آنهایی که حقوق پایین تر دارند بیشتر و آنهایی که حقوق بالاتر دارند کمتر افزایش حقوق داشته باشند.

نماينده مردم بيرجند، درميان و خوسف در مجلس گفت: مققر شد در سال 97 حقوق مقامات همچون رئیس جمهور، وزرا، نمایندگان مجلس، روئسای بانک ها و استانداران افزایش پیدا نکند و جای تقدیر دارد که در مجلس با روحیه انقلابی این طرح تصویب شد.

وی ادامه داد: همچنین وام ازداواج برای جوانان را نیز دولت 10میلیون تومان با بازپرداخت 4ساله پیشنهاد داده بود در مجلس با 15میلیون با بازپرداخت 5ساله تصویب شد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها