خبرهای داغ:
به همت بسیج سازندگی نهاوند صورت گرفت؛
مسئول بسیج سازندگی نهاوند از کاشت و غرس 3 هزار و 500 اصله نهال در نهاوند طی دو سال گذشته توسط بسیج سازندگی نهاوند خبر داد.
کد خبر: ۸۹۹۳۶۷۹
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵

غرس 3500 اصله نهال در نهاوندمیثم رحیمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند با اشاره به اهمیت وجود درختان اظهار داشت: درختان ریه‌های زمین و مایه حیات بسیاری از موجودات هستند و میوه درختان یکی از عوامل تأمین تغذیه حیوانات و انسان‌ها است.

وی با بیان اینکه درختان در تغییرات آب و هوایی نقش بسزایی دارند، افزود: با توجه به استفاده بیش از حد انسان‌ها از چوب و همچنین شرایط خشک آب و هوایی کشور  در صورت عدم جایگزینی درخت و نهال جدید در آینده نه چندان دور شاهد از بین رفتن کامل پوشش گیاهی و جنگل‌ها خواهیم بود.

مسئول بسیج سازندگی نهاوند خاطرنشان کرد: برای نهادینه کردن هر عملی در جامعه باید از آموزش کودکان و دانش‌آموزان شروع کرد و آنها را در این امر مشارکت داد و عواقب تخریب درختان و جنگل را برای نسل جدید روشن کرد.

وی در خصوص اقدامات بسیج سازندگی نهاوند در زمینه درختکاری تصریح کرد: بسیج سازندگی با اجرای برنامه‌های درختکاری در مناطق و روستاهایی با آب هوای خشک توانسته بخشی از مناطق را بیابان‌زدایی کند که البته هنوز فضاهای بسیاری بر انجام کار وجود دارد.

رحیمی افزود: بسیج سازندگی نهاوند با غرس 2 هزار نهال در سال 94 و یک هزار و 500 نهال در سال 95 تلاش خود را در راستای ایجاد فضای سبز و جنگل در شهرستان به کار بسته است.

وی با اشاره به مشارکت مردم، بسیجیان، دانش‌آموزان، گروه‌های جهادی و... در طرح درختکاری در سال‌های گذشته اظهار داشت: بسیج سازندگی با شناسایی مناطق خشک در حوزه‌ها و روستاهای مختلف و تقسیم نهال بین گروه‌های جهادی، مدارس، مساجد و پایگاه‌های آن منطقه سعی بر ایجاد مشارکت حداکثری مردم را داشته و دارد.

مسئول بسیج سازندگی نهاوند در خصوص برنامه درختکاری سال جاری در نهاوند گفت: در نظر داریم با تهیه نهال و واگذاری آن به گروه‌های جهادی و پایگاه‌ها در مناطق مختلف نهاوند، برنامه امسال را با شکوه بیشتری برگزار کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات