بهبودی در مجمع مشورتی توسعه هریس:

برخورداری بخشی از توسعه است نه کل توسعه

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی در جلسه مشورتی هریس گفت: برخورداری بخشی از توسعه است ولی قطعا فقط در آن خلاصه نمی‌شود؛ به طوری که مثال‌های فراوانی برای عدم تحقق توسعه از مسیر برخورداری صرف وجود دارد.
کد خبر: ۸۹۹۳۶۹۸
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، داوود بهبودی اظهار کرد: لوازم اولیه توسعه تحقق ظرفیت های درونی منطقه است، در عین حال می‎توان از ظرفیت‌های محیطی هم بهره گرفت؛ ولی اصل همان ظرفیت‎های درونی است که باید بالفعل شوند.
وی افزود: از ارکان توسعه باید به ذینفعان اشاره کرد که همان مردم هستند؛ دولت هم از ارکان توسعه است، ولی مهم ترین رکن توسعه راهبران توسعه هستند که حلقه واسط بین دولت و مردم به شمار می‌روند و می‌توانند دولت را به مردم متصل کنند.
بهبودی با بیان اینکه یقینا توسعه از دولت آغاز نمی‌شود و نقش دولت در امر توسعه تسهیل‌گری است، اضافه کرد: اگر نخبگان و فعالان شهرستان نقش توسعه‌ای خود را بپذیرند و مشارکت‌پذیری از خود نشان دهند دولت نیز نقش تسهیل‌‎گری خود را بخوبی ایفا خواهد نمود.
این اقتصاددان ادامه داد: اگر همه ارکان توسعه به تعریفی واحد و اجماع از توسعه برسند؛ چرخ‌های توسعه شهرستان به حرکت در می‌آید و دولت مجبور خواهد شد رویکرد خود را تغییر داده و با بدنه آگاه و روشنفکر جامعه همراه شود.
وی یادآور شد: نخستین برنامه و ماموریت این مجمع سازماندهی و استمرار تشکیل جلسات بوده؛ قدم بعدی رسیدن به سندی برای توسعه شهرستان است و سند تدبیر توسعه شهرستان می‌تواند همین سند توسعه شهرستان باشد.
در ابتدای این جلسه جمعی از نخبگان و فعالان فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی از اقشار مختلف دانشگاهی و نهادهای مدنی به ارائه دیدگاه‌های خود در زمینه توسعه شهرستان هریس پرداختند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار