خبرهای داغ:
مسئول نهاد رهبری دانشگاه آزاد قزوین:

سرویس‌های اجتماعی باید در اختیار همه افراد جامعه قرار گیرد

مسئول نهاد رهبری دانشگاه آزاد قزوین اذعان کرد: در دیدگاهی دیگر از مفهوم عدالت، عدالت بر مبنای شایستگی بوده و هرکس به اندازه شایستگی که دارد بهره می‌برد که این دیدگاه مورد تایید قرآن کریم نیز بوده و در روایتی از امام علی(ع) نیز آمده است که عدالت به معنای قرار دادن هر چیز در جایگاه خود می‌باشد که همان بیانگر شایسته‌سالاری است.
کد خبر: ۸۹۹۳۷۰۰
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸

حجت‌الاسلام حیدری مسئول نهاد رهبری دانشگاه آزاد استان قزوین، در گفت و گوی اختصاصی خود با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون نمادهای تحقق عدالت اجتماعی در جامعه اظهار کرد: معنای عدالت اجتماعی در رویکردهای مختلف دینی و غیردینی در برگیرنده معناهای متفاوتی است.
وی تبیین کرد: در معنایی از عدالت از پاسخگویی به تمام خواسته‌ها و نیازهای افراد بدون توجه به هیچ محدودیتی سخن به میان می‌آید که مسلما نمی‌تواند به این معنا چندان پایبند بود و بیشتر ما در جامعه‌های سکولار و لیبرال که معتقد به آزادی‌های غیراخلاقی هستند ما با این معنی از عدالت اجتماعی رو به رو می‌شویم.
این مسئول مساوات و برابری را معنای دیگری از عدالت اجتماعی عنوان کرد و گفت: در برخی دیگر از دیدگاه‌ها عدالت را به معنای مساوات و برابری دانسته و معتقدند همه را باید با یک چشم نگاه کرد که این دیدگاه در رویکرد ارزشی و انسانی بسیار جای نقد دارد و مسلما بدون خوب و بد تفاوت‌های بسیاری وجود دارد و نمی‌توان با یک چشم به آن‌ها نگریست.
مسئول نهاد رهبری دانشگاه آزاد قزوین در خصوص دیدگاه سوم در موضوع عدالت اجتماعی ابراز داشت: بحث عدالت در دیدگاه سوم بر مبنای شایستگی بوده و هرکس به اندازه شایستگی که دارد بهره می‌برد که این دیدگاه مورد تایید قرآن کریم نیز بوده و در روایتی از امام علی(ع) نیز آمده است که عدالت به معنای قرار دادن هر چیز در جایگاه خود می‌باشد که همان بیانگر شایسته‌سالاری است.
حیدری توضیح داد: در جامعه اسلامی و برخوردار از عدالت اجتماعی باید شرایط به‌گونه‌ای باشد که هرکسی بتواند متناسب با ظرفیت‌هایش از امکانات و امتیازهای موجود در جامعه بهره برده و جلوی موانعی که این قاعده و شرایط را بر هم می‌زند نیز گرفته شود.
وی تصریح کرد: در راستای تحقق بحث عدالت اجتماعی در جامعه می‌بایست سرویس‌های اجتماعی در اختیار همه افراد قرار گرفته و رفاه عمومی برقرار شود و همه بتوانند از امکاناتی چون فضای زندگی سالم، امکانات موجود و منابع انرژی موجود در جامعه بهره‌مند شوند.
این مسئول مطرح کرد: در دوران قبل از انقلاب کوتاهی‌های بسیاری نسبت به تحقق عدالت اجتماعی صورت گرفته ولی خوشبختانه پس از انقلاب تلاش‌ها در راستای برقراری عدالت شیب تندی را برای برطرف کردن محرومیت‌ها برداشته است.
مسئول نهاد رهبری دانشگاه آزاد قزوین در خاتمه یادآور شد: باید در راستای تحقق عدالت اجتماعی مسئولین و دست‌اندرکاران از ظرفیت‌های جامعه استفاده کنند و تاکیدات مقام معظم رهبری را که همواره در موضوعات مختلفی چون محرومیت‌زدایی، بهبود وضع زندگی مردم، رفع بیکاری، سلامت و بهداشت عمومی و هم‌چنین کرامت انسانی موثر بوده را چراغ راه خود قرار دهند.
1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار