خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه ناحیه امام رضا(ع) البرز:
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه ناحیه امام رضا(ع) البرز اذعان کرد: برای تحقق عدالت اجتماعی وظیفه اصلی بر عهده مسئولین است و باید نهایت تلاششان را به کار گیرند و لازمه آن این است که به مسئولیت‌ها و تکالیفشان به نحو احسنت عمل کنند.
کد خبر: ۸۹۹۳۷۰۵
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴

حجت‌الاسلام حسن شجاعی‌مهر مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه ناحیه امام رضا(ع) شهرستان البرز، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون اهمیت عدالت اجتماعی در جامعه با اشاره به آیات الهی اظهار کرد: در آیات الهی عدالت با لفظ "قسط" مطرح شده و به معنای رعایت حق و حقوق دیگران است.
وی تبیین کرد: عدالت و قسط به معنای مساوی و برابر بودن جایگاه و مزایا برای همه افراد نبوده بلکه بدین معنا است که هر کس به میزان شایستگی که دارد و مستحقش است از جایگاه و مزایایی مناسب برخوردار شود.
این مسئول رضایت عمومی مردم را کلیدواژه‌ای برای تحقق عدالت اجتماعی در جامعه عنوان کرد و گفت: باید توجه داشت که هرچه رضایت عمومی مردم از جامعه‌ای بیشتر باشد آن جامعه مقبولیت بیشتری را نزد مردم خواهد داشت.
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه ناحیه امام رضا(ع) البرز ادامه داد: تحقق عدالت اجتماعی در جامعه سبب پرهیز از شکاف طبقاتی و هم‌چنین سبب سلامت ساختارهای جامعه می‌شود و در ادامه کاهش فقر و نیازمندی افراد که از آرمان‌ها و نمادهای تحقق عدالت در جامعه است، محقق خواهد شد.
شجاعی‌مهر ابراز داشت: در جامعه امروز ما با تحقق عدالت اجتماعی فاصله زیادی داریم و برای رسیدن به این مهم نیاز به پشتکار، تلاش، کوشش و مدیریت جهادی و انقلابی است.
وی با اشاره به نقش مهم مسئولین در تحقق عدالت اجتماعی تصریح کرد: برای تحقق عدالت اجتماعی وظیفه اصلی بر عهده مسئولین است و باید نهایت تلاششان را به کار گیرند و لازمه آن این است که به مسئولیت‌ها و تکالیفشان به نحو احسنت عمل کنند.
این مسئول تشریح کرد: قدم بعدی برای تحقق عدالت اجتماعی منوط به خود مردم است و باید در این راستا و از نظر فرهنگی به بلوغ اجتماعی برسند و به حق و حقوق خود راضی بوده و از زیاده‌خواهی بپرهیزند.
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه ناحیه امام رضا(ع) البرز در خاتمه با اشاره به سخنی از امام علی(ع) خاطرنشان کرد: هیچ کاخی برپا نمی‌شود مگر این که خانه‌هایی ویران شوند لذا کسانی که با زیرسوال بردن حقوق مردم برای خود کاخ‌هایی را می‌سازند، زیاده‌خواهانی هستند که عدالت را در جامعه زیر سوال برده‌اند و باید با آن‌ها برخورد شود.
1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها