خبرهای داغ:
امام جمعه هریس:

مجمع مشورتی توسعه مشارکت‌جویی برای تحقق عدالت

امام جمعه هریس در مجمع مشورتی توسعه این شهرستان گفت: مجمع مشورتی توسعه در واقع مشارکت‌جویی دولت و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان جهت حرکت به سوی توسعه و تحقق عدالت اجتماعی است.
کد خبر: ۸۹۹۳۷۰۷
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، حجت‌الاسلام احمدی افزود: تشکیل مجمع مشورتی هریس به عنوان اتاق فکر توسعه شهرستان اقدامی ارزشمند است که به ابتکار سازمان مدیربت و برنانه‌ریزی استان تشکیل می‌شود.
وی با بیان اینکه مقدمه هر اقدام و عملی نظریه‌پردازی است و نباید طرح نظری مسائل و مشکلات را نفی کرد، اظهارداشت: هر جریان سیاسی که به قدرت برسد افقی را برای اهداف خود تعریف و برنامه‌ای برای خود تدوین می‌کند و رسیدن به عدالت اجتماعی عالی‌ترین هدف نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
حجت الاسلام احمدی ادامه داد: برای رسیدن به توسعه نخست باید مدل توسعه‌ای را تعریف و یا برگزید؛ این الگو برای امام راحل به عنوان رهبر انقلاب الگوی حکومتی صدر اسلام بود و جمهوری اسلامی نشات گرفته از اندیشه‌های امام و با آن پس زمينه تاریخی شکل گرفته است.
امام جمعه هریس با بیان اینکه مدل توسعه ایران، پیشرفت اسلامی و ایرانی و نماد آن عدالت اجتماعی است، افزود: لازمه تحقق این حقیقت ارائه آمار و اطلاعات دقیق و برآورد نیازها و منابع لازمه حرکت بسوی عدالت اجتماعی است.
حجت الاسلام احمدی اضافه کرد: دومین الزام تحقق عدالت اجتماعی برنامه‌ریزی است که در اسناد بالادستی این تمهیدات دیده شده است و بنده از نزدیک شاهد بودم که در سطح استانی چگونه سند تدبیر توسعه تکوین یافت و شخص دکتر بهبودی در فرایند تدوین و شکل‌گیری آن نقش موثری داشتند.
وی سومین الزام تحقق عدالت اجتماعی را مدیریت خواند و گفت: برای رسیدن به عدالت اجتماعی اگر منابع و برنامه وجود داشته باشد، بایستی افراد مدیر و مدبری هم باید باشد که این منابع را هدایت و برنامه‌های تدوین شده را بنحو احسن اجرا کند.
حجت الاسلام احمدی در ادامه خاطرنشان ساخت: قدم اول توسعه انسانی افزایش ظرفیت‌های درونی فرد و تحمل آرا و اندیشه های مختلف است؛ همچنین باید ظرفیت پذیرش فرهنگ‌ها و افراد دیگر مثل سرمایه‌گذاران و گردشگران توسط مردم منطقه ایجاد شود.
وی افزود: در جهان‌بینی توحیدی باور این است انسان فعالیت‌های اقتصادی را صرفا برای منافع فردی انجام نمی‌دهد؛ بر همین اساس گشاده‌رویی، اخلاق‌مداری، باز کردن درهای شهرستان به همه علاقه‌مندان چه در داخل شهرستان و چه خارج از شهرستان همگی لوازم حرکت به سوی توسعه و رسیدن به عدالت اجتماعی است.
امام جمعه شهرستان هریس بیان کرد: کلید توسعه یک منطقه در جیب مردم خود منطقه است و آن نیست جز تحمل و سعه صدر و حمایت همگانی از سطوح مدیریتی شهرستان است.
در ابتدای این جلسه جمعی از نخبگان و فعالان فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی از اقشار مختلف دانشگاهی و نهادهای مدنی به ارائه دیدگاه‌های خود در زمینه توسعه شهرستان هریس پرداختند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها