عضو کمیسیون کشاورزی در گفتگو با «بسیج»:

آنفولانزای مرغی علت گرانی تخم مرغ/پاک سازی واحدهای تولیدی 8ماه طول می کشد

افضلی گفت: وقتی گله ای از مرغ های تخم گذار از بین می رود تا بخواهند سالن پرورش مرغ را شست و شو دهند و ضد عفونی کنند هفت تا هشت ماه به طول می انجامد تا به حالت اول برگردد.
کد خبر: ۸۹۹۳۷۱۴
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۶

نظر افضلی، عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی  در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به نوسانات عجیب بازار طیور و قیمت تخم مرغ گفت: مهم ترین علت کاهش تولید تخم مرغ در کشور بحث شیوع آنفلانزای مرغی بود که بسیاری از واحدهای تولید طیور را زمین زد.

 آنفولانزای مرغی علت گرانی تخم مرغ/پاک سازی واحدهای تولیدی 8ماه طول می کشد

عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی  با اشاره به برخی از استان های کشور که با بیماری آنفولانزای مرغی درگیر هستند؛ افزود: استان های مرکزی، قم آذربایجان و همدان با آنفلانزای مرغی دست و پنچه نرم می کردند و هرجایی که تراکم پرورش مرغ زیاد است این بیماری مشکل زا شد و خیلی از تولیدکنندگان مجبور شدند تا مرغ های خود را معدوم کنند.

این نماینده مجلس با بیان این مطلب که پاک سازی واحدهای تولید مرغ 8 ماه به طول می انجامد؛ خاطرنشان کرد:  وقتی گله ای از مرغ های تخم گذار از بین می رود تا بخواهند سالن پرورش مرغ را شست و شو دهند و ضد عفونی کنند هفت تا هشت ماه به طول می انجامد تا به حالت اول برگردد لذا این دوره یک خلا بزرگی را در بازار ایجاد می کند و باعث افزایش کم سابقه قیمت تخم مرغ می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار