عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با «بسیج»:

تغییر در صنعت پرورش طیور الزامی است

افضلی گفت: به نظر من در مورد پرورش مرغ گوشتی و حتی مرغ تخم گذار باید ساختار تولید به طور کل تغییر کند و زجیره های بزرگ و کنترل شده کار را دست بگیرند.
کد خبر: ۸۹۹۳۷۲۳
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶

نظر افضلی، عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که چه تمهیداتی باید پیش بینی می شد تا مرغ ها و واحدهای تولید طیور ما به بیماری آنفولانزای مرغی دچار نشوند؟ گفت:در حالت استاندارد وقتی یک مرغ داری 2 تا 3 میلیونی راه اندازی می شود مجاور آن واحد دیگری فعالیت نمی کند اما در کشور ما واحدهای تولید طیور در فاصله های اندک فعالیت می کنند و میکروب به سرعت همه را درگیر می کند.

 تغییر در صنعت پرورش طیور الزامی  است

وی افزود: به نظر من در مورد پرورش مرغ گوشتی و حتی مرغ تخم گذار باید ساختار تولید به طور کل تغییر کند و زنجیره های بزرگ و کنترل شده کار را دست بگیرند.چون با وضع موجود به محض آنکه بیماری شیوع پیدا کند همه را درگیر می کند.در مورد التهاب قیمت تخم مرغ و مشکلات پیش آمده نظرات مختلفی مطرح شد که موضوع واکسینه واحدهای پرورش مرغ یکی از آن ها است.

عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: البته یکی از مهم ترین راهکارهای جلوگیری از شیوع بیماری بحث ضدعفونی کردن واحدهای تولیدی و کنترل امنیت زیستی واحدها است.لذا اگر واحدی هم با  شیوع بیماری مواجه شد باید  به صورت علمی و استاندارد دست به معدوم سازی بزنند.و حتی اگر واحد پرورش مرغی با مشکل بیماری مواجه شد غرامت پرداخت کنند تا آن واحد دست به پنهان کاری نزند.

ارسال نظرات