خبرهای داغ:
با سخنرانی نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین انجام شد :
مراسم یادواره۶۰ شهید دانشجوی مدافع حرم دانشگاه آزاد اسلامی و هفتمین روز تدفین شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان پیش از ظهر امروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۹۳۷۴۳
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره ۶۰ شهید دانشجوی مدافع حرم دانشگاه آزاد اسلامی و شهدای مدافع حرم استان گلستان همزمان با هفتمین روز تدفین شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین تویسرکانی ؛ نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با عنوان  عباس تباران پیش از ظهر امروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان برگزار شد .

در ابتدای این مراسم ، حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید علی طاهری ؛ ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان ضمن عرض خیر مقدم به جامعه دانشگاهی حاضر در مراسم گفت : از سال ۹۱ بود که دانشجویان بسیجی پیگیر امورات این تدفین بودند اما مشیت الهی بر این بود که این شهدای والا مقام در این ایام مهمانان ابدی دانشگاه شوند . 

طاهری با اشاره به رشادت  های مدافعان حرم افزود : اگر بخواهیم عظمت کار شهدای مدافع حرم را بهتر درک کنیم باید بدانیم که گروه تکفیری داعش که ساخته دست آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی است با چه هدفی تاسیس و حمایت شد . آنها کمر همت به نابودی اسلام ناب بسته بودند اما کار عظیم مدافعان حرم زمانی آشکار می شود که عاقبت این گروهک تروریستی را نابودی آن می بینیم. 

ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان در ادامه با قرائت نامه سردار سرلشکر ، حاج قاسم سلیمانی ؛ فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خطاب به امام خامنه ای (مدظله العالی) و همچنین پاسخ این نامه از سوی رهبر فرزانه انقلاب ؛ درهم شکستن این شجره خبیثه را اقدامی عظیم دانست که ناشی از بصیرت و اقدامات به جا و به هنگام مقام معظم رهبری بوده است . 

در ادامه این برنامه گروه نمایشی واحه با همکاری بسیج هنرمندان سپاه گرگان به اجرای نمایش رجز خوانی با موضوع عصر عاشورا و حماسه آفرینی حضرت زینب (س) پرداخته و گروه سرود دانش آموزان بسیجی مدرسه سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان سرود آیینی را به اجرا در آوردند . 

در قسمت دیگر این همایش ذاکر اهل بیت ، حاج محمدرضا بذری به مدیحه ثرایی و نوحه خوانی در مورد رشادت های شهدای مدافع حرم و ایثار و از خود گذشتگی شهدای گمنام  پرداخت .

در ادامه نیز حجت السلام و المسلمین تویسرکانی ؛ نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین که سخنران اصلی برنامه بود به ایراد سخنرانی پرداخته و گفت : اینجا دانشگاه است و مرکز علم و فرهنگ و ادب شناخته می شود . مبدا همه پیشرفت ها در هر عرصه ای دانشگاه است و به فرموده امام راحل عظیم الشان دانشگاه مبدا همه تحولات است و برکات ابتدا از دانشگاه ها نشات گرفته و به سطح جامعه صادر می شود .

تویسرکانی در ادامه با اشاره به مفهوم زنده بودن شهید اظهار کرد : از منظر قرآن کریم حیات واقعی دو شاخص دارد . شاخص اول درک است و شاخص دوم فعل می باشد. موجودی که دو ویژگی درک و فعل را داشته باشد حی است و شرط حیات علم است . شهید با شهادتش عالم می شود پس از ین جهت می توانیم اثبات کنیم شهدا زنده اند. 

وی افزود: سه عامل می توانند یک جامعه اسلامی را به زوال بکشانند ؛ اولین عامل خواص اهل دنیا و شخصیت های منافق هستند، عامل دوم جهل مردم و عامل سوم توطئه دشمنان است اما شهدا اجازه کامیابی به هیچ یک از آنها را نمی دهند .

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در پایان سخنان خود گفت : برای شهدا ولایت بر هر اصل و ارزش دیگری مقدم تر بود و اولویت اصلی محسوب میشد ، چون شهدا می دانستند هر ارزش و اصلی بدون وجود ولایت نقصان دارد و بالاترین ارزش ها بدون ولایت همانند گلی است که عطر و بو ندارد. در وصیت نامه همه شهدا نیز به ولایتمداری و اطاعت از ولایت تاکید شده است. اما امروز برخی از ولایت دم میزنند و در عمل، مقابل ولایت می ایستند .اما یقینا هر کس می خواهد انقلابی باشد باید همچون شهدا راه ولایتمداری را ادامه دهد.

در قسمت انتهای این مراسم با حضور مسئولین استانی ، شهرستانی و دانشگاهی از خانواده شهدای مدافع حرم استان با اهدا تمثالی از آن شهید، تقدیر و تشکر به عمل آمد و  بعد از پایان مراسم کلیه مهمانان با حضور در مرقد مطهر شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان  به مقام والای این شهدای گرانقدر ادای احترام کردند.

 

انتهای پیام /  

ارسال نظرات
پر بیننده ها