مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری لرستان:

لزوم توجه به درآمد توریسم در لرستان

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری لرستان گفت: استان‌های کشور در دامنه زاگرس میانی و جنوبی علی‌رغم ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی از درآمد توریسم کم‌بهره هستند.
کد خبر: ۸۹۹۳۷۹۳
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سید امین قاسمی امروز در دومین کارگاه تشکل‌های مردمی در غرب کشور که در اداره کل میراث فرهنگی لرستان برگزار شد بابیان اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد زیرمجموعه سازمان‌های فرهنگی محسوب می‌شوند اظهار داشت: اگر سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه میراث کمک نکرده بودند رسالت میراث فرهنگی به‌خوبی انجام نمی‌شد چراکه باوجود اعتبارات و امکانات محدود دولت نمی‌توانستیم به‌خوبی از عهده آن رسالت و وظیفه برآییم.
وی با اشاره به اینکه تأکید دولت بر آن است که از توان علمی و اجرایی انجمن‌ها بهره بگیریم، افزود: دوره‌های آموزشی و توانمندسازی را در راستای استفاده بیشتر از سازمان‌های مردم‌نهاد برگزار کردیم که امیدواریم مؤثر باشد و بتوانیم به‌خوبی از آن استفاده کنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری لرستان با اشاره به اینکه این دوره‌ها در راستای توانمندسازی ظرفیت‌های اکو توریسم تا موانع آن تشریح و نحوه ارائه خدمات و برطرف کردن مشکلات آن در نظر گرفته شود، افزود: تلاش‌هایی صورت گرفته تا در این حوزه برای استان‌های کشور اشتغال‌زایی انجام شود و بهره کافی از آن برده شود.
وی با تأکید بر اینکه لرستان هنوز معبر گردشگری است، تصریح کرد: استان‌های کشور در دامنه زاگرس میانی و جنوبی علی‌رغم ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی از درآمد توریسم کم‌بهره هستند.
قاسمی تصریح کرد: از طرفی کشور ایران در این زمینه در صدر دنیا قرار دارد و علی‌رغم اینکه ۱۰ درصد از تاریخ و فرهنگ دنیا را در خود جای‌داده است، اما کمتر از یک درصد درآمد توریسم را دارد، کما اینکه کشور‌های مختلف مثل ترکیه که شاید به تاریخ و تمدن کشور ما نرسد، اما توانستند از حداقل‌ها، حداکثر استفاده را کنند که ما نیز باید همه تلاش خود را در این راستا انجام دهیم.
انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار