فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی لرستان:
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی لرستان گفت: لرستان با داشتن ۲ هزار و ۳۳۳ اثر تاریخی و فرهنگی معادل یک پانزدهم آثار تاریخی ثبت‌شده در فهرست آثار ملی کشور را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۸۹۹۳۸۰۲
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، عباس دولتشاهی امروز در آیین اختتامیه دومین کارگاه آموزشی تشکل‌های مردمی غرب کشور که در سالن اجتماعات میراث فرهنگی در حال برگزاری است، بابیان اینکه خوشبختانه لرستان با داشتن ۲ هزار و ۳۳۳ اثر تاریخی و فرهنگی معادل یک پانزدهم آثار تاریخی ثبت‌شده در فهرست آثار ملی کشور را به خود اختصاص داده اظهار داشت: مطالعات نشان می‌دهند که قدمت زندگی بشر در لرستان ۵۷ هزار سال می‌رسد و این استان یکی از زیستگاه‌های اولیه بوده است.
وی افزود: در یگان حفاظت میراث فرهنگی علاوه بر وظیفه ابلاغی از سال گذشته یک رویکرد فرهنگی برای حفاظت از میراث فرهنگی را آغاز کرده‌ایم.
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی لرستان عنوان کرد: بیش از ۵ هزار و ۱۰۰ دانش‌آموز در مقطع دبیرستان و هزار و ۷۰۰ نفر در مقطع دانشگاه آموزش‌دیده‌اند و توانسته‌ایم در حوزه فرهنگی و اجتماعی گام‌های مناسبی برداریم.
وی بیان کرد: گردشگری یک موضوع فرا بخشی است و برای تبدیل به مقصد گردشگری نیازمند به استفاده از ظرفیت تشکل‌ها، سمن‌های اجتماعی و تمامی دستگاه‌ها هستیم.
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی لرستان عنوان کرد: باید زیبایی‌های استان‌های غرب کشور را به‌خوبی برای گردشگران به نمایش گذاشت که در این راستا نقش سمن‌های مردمی بسیار مهم است.
دولتشاهی در ادامه با اشاره به نگه‌داری ۱۲ هزار قلم شی تاریخی در گنجینه فلک‌الأفلاک، افزود: در حوزه حفاظت و پیشگیری از جرائم میراث فرهنگی در دو سال گذشته مقام اول کشور توسط لرستان کسب‌شده است و شاهد کشف و ضبط ۱۸۷ فلزیاب و گنج یاب هستیم.
انتهای پیام/
ارسال نظرات