عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با بسیج مطرح کرد
ایرج ندیمی گفت: عادلانه ســازی فضای کسب و کار و تقویت بخش خصوصی واقعی شامل صنایع کوچک و متوسط پایین دســتی که ایجادکننده اشتغال و ارزش افزوده و دارای توان صادراتی مزیتی هستند لازم است.
کد خبر: ۸۹۹۳۸۳۱
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰

ایرج ندیمی عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  در گفتگو  با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: ماهیت رانتی و وابســتگی دولتی صنایع بزرگ کشــور و حمایت بی دریغ مسئولان از آنها هیچ گاه موجب نخواهد شد تا این صنایع به پویایی و رقابتی شدن فکر کنند. در اینجا به هیچ وجه قصد آن نیست تا اهمیت راهبردی صنایع بزرگ نادیده گرفته شود، بلکه صنایع متوسط و کوچک از همیت بیشتری برخوردار است.

وی با بیان اینکه توسعه پایدار و رقابتی  در صنعت امری مهم است افزود: این در حالی است که  لزوم عادلانه ســازی فضای کسب و کار و تقویت بخش خصوصی واقعی شامل صنایع کوچک و متوسط پایین دســتی که ایجادکننده اشتغال و ارزش افزوده و دارای توان صادراتی مزیتی هستند که در سال های اخیر به شدت تضعیف شده اند، تأکید می شود.

 ندیمی خاطرنشان کرد: بی تردید تا زمانی که دولت و بخش های شبه دولتی و عمومی افزون بر اداره امور کشور خود نیز بنگاه داری کنند، رقیب و مانع عمده رشد بخش خصوصی واقعی و کارآفرینان به شمار می آید و باید این نکته مورد توجه برنامه ریزان قرار بگیرد.

ارسال نظرات