خبرهای داغ:

بحران خشکسالی وخسارت بیش از۴۰میلیاردتومان به کشاورزان هندیجان

فرماندارهندیجان گفت:۳۶هزارهکتارکشت زراعت درهندیجان وجودداردکه ۲۴هزارهکتارآن باقراردادمدیریت جهادکشاورزی کشت شده و۱۲هزارهکتاردیگرمازادبرقرارداداست وکشاورزان به علت بی آبی وخشکسالی صدمه زیادی دیده اند و ازعمده مطالبات خواسته شده این قشرزحمتکش پرداخت خسارات ومدیریت درتقسیم بندی عادلانه آب دربالادستی هااست که انتظارمی رودانجام بگیردوهمچنین بیش از۴۰میلیاردتومان به کشاورزان هندیجان خسارات واردشده وبااین وضعیت بحرانی حدود۶هزارهکتاربرداشته کشت درشهرستان وجوددارد.
کد خبر: ۸۹۹۳۸۶۸
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۰
به گزارش خبرنگارخبرگزاری بسیج در هندیجان ،پیش ازظهر دوشنبه جلسه ستاد خشکسالی و مشکلات کشاورزی هندیجان با حضور فرماندار وجمعی از مسئولان محلی وشهرستانی درسالن فرماندار هندیجان برگزار شد.
 
کورش مودت دراین جلسه اظهار کرد:مشکلات آب شرب و آب زمین های کشاورزی موجب نارضایتی مردم شده و از مطالبات مهم شهرستان است که بایستی با همکاری مسئولان مربوطه اینگونه مشکلات رفع بشود و در زمینه کشاورزی وضعیت در حالت بحران است وچندسالی شده که این قشر کم توقع دچارمشکلات متعددی شده اند.
 
وی افزود:و طبق قانون اولویت اول تامین آب شرب در هندیجان وروستاهااست وبا وضعیت بوجودآمده وکمی بارندگی درهندیجان مشکل آب درشهرستان وجوددارد که انتظارمی رود برای جبران این مشکل مسئولان مربوطه فکری اساسی داشته باشند.
 
وی بابیان خشکی ۱۱کیلومتری رودخانه زهره در روزهای گذشته گفت:به علت کم بارانی و بی مدیریتی در بعضی جاهامتاسفانه رودخانه زهره به طول ۱۱ کیلومتر در طی این روزهاخشک شده که امیدوارم با تقسیم عادلانه آب این گونه مشکلات رفع بشود وکشاورزان بایستی از نعمت آب برخوردارباشند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها