خبرهای داغ:
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: خشک شدن تالاب‌های استان قم، گرد و غبار در مرکز کشور را به شدت افزایش خواهد داد و این یک زنگ خطر جدی برای پایتخت و دیگر استان‌هاست.
کد خبر: ۸۹۹۳۸۸۱
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۵
خشک شدن تالاب‌های قم زنگ خطر جدی برای پایتخت است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، تورج همتی در بازدید استاندار، فرماندار و جمعی از مسؤولان استان قم از تالاب مره و منطقه شکار ممنوع دشت مسیله گفت: حفظ و احیای تالاب‌های استان قم نقش بسیار مؤثری در کاهش و مقابله با گرد و غبار در ایران مرکزی دارد.

وی بر ضرورت پیگیری حقابه تالاب‌ها و رودخانه‌های استان قم تأکید کرد و گفت: تالاب مره با وجود اهمیت اکولوژیک فوق العاده و میزبانی از حدود ۶ هزار پرنده مهاجر، در حال حاضر یک سوم آن دارای حیات بیولوژیک فعال است و تأمین حقابه این تالاب ارزشمند بسیار اهمیت دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم پیگیری جدی برای تخصیص ۱۵۴ میلیون مترمکعب حقابه زیست محیطی استان را مورد توجه قرار داد و گفت: عدم توجه به عرصه‌های تالابی در قم، زنگ خطر جدی برای استان‌های مرکز کشور بوده و در صورت ادامه روند تخریب و خشکسالی، گرد و غبار پایتخت را نیز فراخواهد گرفت.

وی با اشاره به پیگیری مسؤولان اجرایی استان قم برای رفع موانع در تأمین حقابه رودخانه شور، از انجام پایش منظم و مستمر در تمام مناطق و زیستگاه‌های حساس استان با وجود کمبود شدید منابع مالی و نیروی انسانی خبر داد و گفت: با جمع آوری اطلاعات و داده‌های لازم، به دنبال ثبت تالاب مره در کنوانسیون بین المللی رامسر هستیم.
ارسال نظرات