معاونت پژوهش حوزه علمیه امام جعفر صادق علیه السلام گفت:بی تفاوتی نسیبت به رفتار دیگران عامل غفلت از امربه معروف و نهی ازمنکر است
کد خبر: ۸۹۹۳۹۶۶
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱
حجت الاسلام والمسلمین محبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از زاهدان اظهار داشت: از مهم‌ترین کار‌هایی که در جهت رشد امر به معروف باید انجام شودبرانگیختن احساس مسئولیت افراد نسبت به یکدیگر و باور اینکه ما در این دنیا تنها نیستیم و اعمال و رفتار ما حتی نیات ما بی اثر بر روی ما و دیگران نخواهد بود.

وی افزود: اعمال و رفتاری که از ما سر میزند دیگران را نیز متاثر می‌کند و این ارتباط زنجیر وار به هم متصل است بنابراین پیامداشتباهات دیگران گریبان ما را نیز خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: توجه به اهمیت زندگی جمعی و کارکرد جمع در زندگی دینی در مقابل زشتی‌های زندگی فرد گرایانه غرب انسان را به تامل وا میدارد و اهمیت امر به معروف و نهی از منکر را در نزد او دو چندان می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اقامه نمازیکی از معروفات است گفت:نماز اثرات روحی و روانی یکسانی بر روی انسان‌ها دارد از این رو خواندن نماز آنهم به جماعت بسیار مورد تاکید قرار دارد.

معاونت پژوهش حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) گفت: همه انسان‌ها در یک مجموعه و در ارتباط با هم زندگی می‌کنند بنابراین نباید از نیاز‌های هم غافل شویم و از کنار ضعف دیگران به راحتی عبور کنیم.

وی بااشاره به اهمیت این واجب از دیدگاه خداوند افزود: داستان‌های قرآنی مانند عذاب قومی که در آن خوبان هم به واسطه امر و نهی نکردن مورد عذاب واقع شدن قرار کرفتند و یا بهترین‌ها را گروهی می‌داند که دیگران را امر به خوبی‌ها کنند، خود حاکی از اهمیت این واجب دارد.
ارسال نظرات