خبرهای داغ:
در مراکز خدمات جامع سلامت روستایی قزوین صورت می گیرد:

معاینه 24 ساعته بیماران اورژانسی

در مراکز خدمات جامع سلامت روستایی قزوین معاینه 24 ساعته بیماران اورژانسی صورت می گیرد.
کد خبر: ۸۹۹۳۹۹۸
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین دیدار و گفتگوی نمایندگان شورای اسلامی بخش های مختلف شهرستان قزوین با دکتر سید علیرضا خونساری، رییس مرکز بهداشت شهرستان قزوین برگزار شد.
این نشست با هدف رسیدگی به مشکلات بهداشتی در مناطق روستایی و دورافتاده شهرستان قزوین برگزار شد و پس از آن که نماینده های بخش های مختلف با بیان مشکلات، انتظارات مردم از حوزه سلامت را مطرح کردند؛ دکتر خونساری، نکاتی را بیان کرد.
ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به صورت شبانه روزی در مراکز خدمات جامع سلامت روستایی یکی از این خواسته ها بود که متولی سلامت شهرستان قزوین با اشاره به وجود داروهای اورژانسی در این مراکز تأکید کرد: پزشکان این مراکز وظیفه دارند کلیه بیماران اورژانسی را در تمام ساعات شبانه روز معاینه کنند.
ایشان عنوان کرد که شبانه روزی کردن مراکز خدمات جامع سلامت روستایی، طبق قوانین خاصی، شامل: تصویب مرکز، تأمین اعتبار، تائید پُست های سازمانی و گرفتن مجوز استخدام، قابل اجراست.
عدم دفع بهداشتی فاضلاب در برخی مناطق روستایی از دیگر مواردی بود که در این نشست مطرح شد و دکتر خونساری به عنوان دبیر شورای سلامت شهرستان گفت: با وجود اینکه رسیدگی به مشکلات دفع فاضلاب از وظایف مستقیم مرکز بهداشت نیست، ولی با توجه به تولیّت دانشگاه علوم پزشکی قزوین در مسائل سلامت استان، در صورت همکاری شوراهای اسلامی روستا و بخشداری های مربوطه با کمک بهورزان می توان این مشکل را حل کرد.
کمبود آمبولانس در مراکز روستایی، عدم دفع بهداشتی زباله و فضولات حیوانی و وجود سگ های ولگرد از دیگر مواردی بود که در این نشست مطرح و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
9001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار