خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:
اختتامیه نشست یک روزه روسای ادارت کمیته امداد استان قزوین با اقامه نماز و سخنان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین برگزارشد.
کد خبر: ۸۹۹۴۰۲۴
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین بیان کرد: یکی از ویژگی های جامعه ارزشی این است که باید در زمینه خیر و نیکوکاری پیشگام باشد.
وی با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) در خصوص خصوصیت مسلمان عاقل ادامه داد: حضرت رضا علیه السلام فرمودند عقل شخص مسلمان تمام نيست، مگر اين كه ده خصلت را دارا باشد و نخستین شاخص این است که از او اميد خير باشد و مردم از بدى او در امان باشند.
امام جمعه قزوین افزود: مسلمان عاقل خير اندك ديگرى را بسيار شمرده و خير بسيار خود را اندك می شمارد همچنین هر چه حاجت از او خواهند دلتنگ نشود از این رو اهل و خیر و نیکی بودن یک ارزش است و کمیته امداد این فرصت را برای نیکوکاران ایجاد کرده است تا از هر قشری در این مسیر گام بردارند.
وی عنوان کرد: حضور در این نهاد و خدمت به نیازمندان ارزش والایی دارد که باید آن را قدر بدانیم و برای خدمت هر چه بیشتر به نیازمندان تلاش کنیم که خدمت به مردم یکی از والاترین کارهاست.
آیت الله عابدینی با اشاره به دیگر خصوصیت های مسلمان عاقل اظهارکرد: عاقل در عمر خود از دانش طلبى خسته نشود، فقر در راه خدايش از توانگرى محبوبتر باشد، خوارى در راه خدايش از عزّت با دشمنش محبوبتر باشد، گمنامى را از پرنامى خواهانتر باشد و احدى را ننگرد جز اين كه بگويد او از من بهتر و پرهيزكارتر است.
وی یادآورشد: امروز شما امدادگران در کمیته امداد به دنبال اجرای این رویکردها باشید چراکه هر کس در راه رضای الهی گام بردارد و به مردم خدمت کند خداوند سبحان نیز برکاتش را شامل او خواهد کرد.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها