خبرهای داغ:
رییس کمیته جمع‌آوری کنگره 3 هزار شهید قزوین:

مهمترین وظیفه کنگره، جاودانه کردن سیره شهداست

رییس کمیته جمع‌آوری کنگره 3 هزار شهید قزوین گفت: مهمترین وظیفه کنگره 3 هزار شهید استان قزوین جاودانه کردن سیره شهداست.
کد خبر: ۸۹۹۴۰۲۹
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، نشستی با هدف احصای انتظارات کمیته‌های تولیدکننده فرآورده‌های فرهنگی و هنری کنگره 3 هزار شهید استان قزوین از کمیته جمع‌آوری برگزار شد.
در این جلسه، غلامرضا حقایق‌پور، رییس کمیته جمع‌آوری کنگره 3 هزار شهید استان قزوین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "امروز فضیلت زنده نگه داشتن یاد و خاطره‌ی شهدا کمتر از شهادت نیست"، گفت: این جمله مفاهیم زیادی دارد که انتقال پیام شهدا در قالب‌های مختلف به آحاد جامعه از جمله آنهاست.
وی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و جاودانه کردن سیره شهدا مهمترین هدف برگزاری کنگره 3 هزار شهید استان قزوین است، افزود: همه مسوولان و دست‌اندرکاران موظف هستند که این فرهنگ و سیره شهیدان را در لایه‌های مختلف جامعه نهادینه کنند.
حقایق‌پور گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برطرف کننده مشکلات متعدد در جامعه است زیرا روحیه‌ی ایثار، فداکاری، ترجیح دادن منافع گروه بر فرد و ازخودگذشتگی را به مردم انتقال می‌دهد به همین دلیل بایستی به آن توجه ویژه‌ای شود.
این مسوول بر بهره‌گیری از توانایی‌های نخبگان ایثارگر تاکید کرد و گفت: در جامعه ایثارگران فرهیختگانی وجود دارند که نظرات و پیشنهادات خوبی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ارایه می‌دهند که بایستی از آنها استفاده بهینه شود تا بتوانیم اثربخشی برنامه‌های ترویجی را ماندگارتر کنیم.
وی تولید فرآورده‌های فرهنگی و هنری و نحوه‌ی توزیع آنها را از دیگر اهداف کنگره 3 هزار شهید عنوان و بیان کرد: بایستی در تحقق این هدف اقدامات مطلوب صورت گیرد تا بتوانیم آثار با ارزشی از شهدا خلق کنیم.
حقایق‌پور با اشاره به اینکه کنگره 3 هزار شهید استان قزوین در نیمه‌ی اول سال آینده برگزار می‌شود، گفت: کلید برگزاری این کنگره طی سال‌های گذشته زده شده و تاکنون نیز اقدامات خوبی از جمله جمع‌آوری آثار شهدا صورت گرفته است.
کمیته جمع‌آوری از محوری‌ترین کمیته‌هاست
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: کمیته جمع‌آوری از اساسی‌ترین و محوری‌ترین کمیته‌هاست زیرا اسناد، مدارک و مطالبی موثر از شهدا را در اختیار کمیته‌های دیگر قرار می‌دهد.
وی گفت: باید برای رسیدن به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه از ظرفیت‌های اجرایی اعم از دولتی و غیردولتی استفاده بهینه کنیم تا بتوانیم در نهادینه کردن این فرهنگ موفق باشیم.
حقایق‌پور افزود: برگزاری کنگره 3 هزار شهید استان قزوین برنامه‌‌ی خوبی است ولی کار ما بعد از اجرای آن شروع می‌شود که باید آثار جمع‌آوری شده‌ی شهدا را با استفاده از راهکارهای مختلف به آحاد جامعه انتقال دهیم.
گفتنی است: در این جلسه دبیران کمیته‌های تولیدکننده فرآورده‌های فرهنگی و هنری کنگره 3 هزار شهید استان قزوین انتظارات خود را از کمیته جمع‌آوری بیان کردند.
همچنین انتظارات این دبیران جمع‌آوری و در راستای تحقق آنها مقرر شد کمیته جمع‌آوری اقدامات لازم را انجام دهد.
1003/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها