وزیر خارجه روسیه در جریان گفت‌وگوی تلفنی با همتای آلمانی خود از ائتلاف آمریکایی در سوریه خواست قطعنامه شورای امنیت را در منطقه "التنف" و اردوگاه "الرکبان" نیز اجرا کند.
کد خبر: ۸۹۹۴۰۴۸
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹

به گزارش سرویس بسیج مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج  به نقل از خبرگزاری «تاس»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در جریان مذاکرات تلفنی شب گذشته خود با "زیگمار گابریل" وزیر امور خارجه آلمان، از ائتلاف بین المللی به‌اصطلاح ضدتروریستی به‌سرکردگی آمریکا خواست تا سریعاً برای اجرای قطعنامه شماره 2401 شورای امنیت سازمان ملل در مورد برقراری آتش‌بس در سوریه تدابیر لازم را اتخاذ کند.

بر اساس اطلاعات وزارت خارجه روسیه، در جریان این گفت‌وگوی تلفنی که به‌ابتکارعمل طرف آلمانی صورت گرفت، وزرای خارجه دو کشور در مورد تحولات اخیر در سوریه و راه‌های ممکن برای حل‌وفصل اوضاع و وظایف پیشِ‌روی کشورها برای تحقق قطعنامه جدید شورای امنیت، تبادل نظر کردند.

سرگئی لاوروف، به‌طور کامل همتای آلمانی خود را در جریان اقداماتی که نظامیان روسی برای حمایت از تلاش‌ها به‌منظور حل‌وفصل مشکلات انسانی در غوطه شرقی انجام داده‌اند، از جمله ایجاد کریدور انسانی، قرار داد و در عین حال از ائتلاف به‌رهبری آمریکا نیز خواست تا اقدامات مشابهی را برای تأمین اجرای قطعنامه شورای امنیت، از جمله در منطقه "التنف" و اردوگاه پناهجویان سوری "الرکبان" در این منطقه که تحت کنترل نیروهای نظامی آمریکایی است در نظر بگیرد.

طبق اطلاعات وزارت خارجه روسیه، سرگئی لاوروف در جریان مذاکرات تلفنی خود با "عبدالله الصفدی" وزیر امور خارجه اردن نیز بر لزوم ایجاد «وقفه انسانی» روزانه در منطقه التنف و اردوگاه پناهجویان الرکبان در مجاورت مرزهای این کشور تأکید کرده یادآور شد که وزارت دفاع روسیه کریدور انسانی روزانه‌ای را در منطقه غوطه شرقی به‌وجود آورده است.

وزیر خارجه اردن از پیشنهاد روسیه در این خصوص حمایت کرد. دو طرف توافق کردند تا به تماس‌های سیاسی خود برای کمک به حل‌وفصل اوضاع در سوریه، ادامه دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات