شیخ «عکرمه صبری» معتقد است اقدامات رئیس‌جمهور آمریکا کاملاً خصمانه است و وی به‌صورت همزمان رفتاری کورکورانه و کینه‌توزانه علیه اسلام و مسلمین در دستور کار خود دارد.
کد خبر: ۸۹۹۴۰۵۰
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰

به گزارش سرویس بسیج مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج، هنگامی که دونالد ترامپ به‌خلاف چهار رئیس جمهور قبل از خود هنجارشکنی کرد و قانون قدس یکپارچه را امضا کرد، انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس، قطعیت یافت، چرا که حال قانونی برای این انتقال وجود دارد که اجرا خواهد شد. از تاریخ امضای این قانون توسط دونالد ترامپ، هر روز وجوه مختلف این مسئله رسانه‌های منطقه‌ای و جهانی را به خود معطوف ساخته است. دولت ترامپ اخیراً اعلام کرد این اقدام را در «یوم النکبة» 14 می 2018، 24 اردیبهشت 1397، اجرایی خواهد کرد.

بر این اساس خبرنگار گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم با شیخ «عکرمه صبری» خطیب مسجد الاقصی گفت‌وگو کرده است.

شیخ «عکرمه صبری» اقدام «ترامپ» رئیس جمهور آمریکا علیه قبله نخست مسلمانان و تعیین زمان برای انتقال سفارت این کشور به قدس را محکوم کرد و اظهار داشت: بلاشک آمریکا متحد اشغالگران اسرائیلی است و ضمن جانبداری از این رژیم، با تمام مسلمانان نیز دشمنی می‌کند. مواضع خصمانه آمریکا نیز بی‌شمار است و چیز جدیدی نیست بلکه از قدیم الایام تاکنون وجود داشته است.

وی ادامه داد: هدف آمریکا از تعیین زمان برای انتقال سفارتش به قدس، به‌نوعی تحریک کردن و چالش‌آفرینی است و اقدامات رئیس جمهور آمریکا نیز کاملاً خصمانه است. وی به‌صورت همزمان رفتاری کورکورانه و کینه‌توزانه علیه اسلام و مسلمین در دستور کار خود دارد. آمریکا، انگلیس  و فرانسه از وجود اسرائیل در فلسطین و در قلب جهان اسلام حمایت و پشتیبانی می‌کنند تا در برابر اقدامات مسلمانان بازدارندگی ایجاد کنند.

خطیب مسجد الاقصی همچنین در خصوص مسئولیت جهان اسلام و علما در حمایت از فلسطین در برهه کنونی نیز تصریح کرد: علما از یک سو و حکام نیز از سوی دیگر وظیفه و تکلیفی در قبال فلسطین در شرایط کنونی دارند و هیچ یک از آنها نباید از زیر بار مسئولیتشان شانه خالی کنند. این یک مسئولیت جمعی است و باید صفوف مسلمین متحد و یکی شود. همچنین اقدامات خصمانه دولت‌های استعمارگر و مستکبر نیز باید محکوم گردد و آمریکا نیز تحریم شود.

وی در پایان درباره تلاش برخی از سران عرب برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و امضای توافق موسوم به قرارداد قرن تأکید کرد: بلاشک معامله قرن به‌صورت کامل محکوم و غیرقابل پذیرش است و اجازه نمی‌دهیم در فلسطین اجرایی گردد. در این زمینه آنچه به فلسطین مربوط است، ما قادر به ایستادن در برابر پروژه صهیونیستی استعماری قرارداد قرن هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات