خبرهای داغ:
صورت گرفت:

احراز رتبه هفتم تعاملات علمی و بین المللی امام خمینی(ره)

بر اساس گزارش پایگاه استنادی اسکوپوس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) در میان دانشگاه های جامع و مؤسسات تحقیقاتی کشور رتبه هفتم را در تعاملات علمی بین المللی براساس شاخص مقالات با مشارکت بین الملل از کل مقالات دانشگاه به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۸۹۹۴۰۵۲
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، بر اساس گزارش پایگاه استنادی اسکوپوس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) در میان دانشگاه های جامع و مؤسسات تحقیقاتی کشور رتبه هفتم را در تعاملات علمی بین المللی براساس شاخص مقالات با مشارکت بین الملل از کل مقالات دانشگاه به خود اختصاص داده است.
آمار پایگاه استنادی اسکوپوس در سال ۲۰۱۷ نشان می دهد ایران صدر نشین رشد تعاملات علمی بین المللی است و این تعاملات بالاترین میزان رشد را در بین قدرت های علمی جهان دارد.
طبق این گزارش وضعیت تعاملات بین المللی دانشگاه های کشور بر اساس آمار اسکوپوس نشان می دهد دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) با ۲۶۳ مقاله با مشارکت بین المللی از مجموع ۱۳۸۴ مقاله در بازه زمانی ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ با ۱۹ درصد سهم مقالات با مشارکت بین المللی از کل تولید علم؛ رتبه هفتم را در میان دانشگاه های جامع و مؤسسات تحقیقاتی کشور به خود اختصاص داده است.
گفتنی است از تعاملات علمی تحت عنوان دیپلماسی علمی نیز یاد می شود که از ارکان سیاست های کلان علم و فناوری ابلاغی توسط مقام معظم رهبری، نقشه جامع علمی کشور و همچنین قانون برنامه ششم توسعه است وتعاملات علمی جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۱۷ نسبت به ۲۰۱۶ بیش از ۱۲ درصد رشد داشته که بالاترین نرخ رشد در بین قدرت های علمی جهان است و بیش از ۸۳ درصد از کمیت علم دنیا در سال ۲۰۱۷ متعلق به همین ۳۰ کشور است.

9001/پ30/ب

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار