شرکت مایکروسافت اولین نسخه از کیت توسعه کوانتومی خود و همین طور زبان برنامه نویسی کوانتومی کیو مربع را با سیستم عامل های مک و لینوکس سازگار کرد.
کد خبر: ۸۹۹۴۱۲۴
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸


به گزارش خبرگزاری بسیج، کیت و زبان برنامه نویسی یادشده اولین بار در دسامبر گذشته عرضه شده بودند و حالا با به روزرسانی آنها کاربران بیشتری می‌توانند با دنیای رایانه های کوانتومی آشنا شوند.

مایکروسافت یک شبیه ساز کوانتومی هم عرضه کرده که علاوه بر ویندوز با مک و لینوکس نیز سازگاری دارد. شبیه سازهای به روزشده مایکروسافت 4 تا 5 برابر سریع‌تر از نمونه اول شبیه ساز عرضه شده توسط این شرکت عمل می کنند و اطلاعات یادشده به طور متن باز در دسترس علاقمندان هستند.

مایکروسافت به دنبال سازگار کردن زبان برنامه نویسی پایتون با این مجموعه است و این کار را فعلا در مورد سیستم عامل ویندوز نیز انجام داده است. انتظار می رود این تحول نگارش و درک برنامه های کوانتومی را برای علاقمندان تسهیل کند.

رایانهٔ کوانتومی ماشینی است که از پدیده‌ها و قوانین مکانیک کوانتوم مانند برهم نهی (Superposition) و درهم تنیدگی (Entanglement) برای انجام محاسباتش استفاده می‌کند. کامپیوترهای کوانتومی با کامپیوترهای فعلی که با ترانزیستورها کار می‌کنند تفاوت اساسی دارند. ایده اصلی که در پس کامپیوترهای کوانتومی نهفته است این است که می‌توان از خواص و قوانین فیزیک کوانتوم برای ذخیره‌سازی و انجام عملیات روی داده‌ها استفاده کرد. لذا مشکلات رایانه های فعلی در زمینه ذخیره سازی اطلاعات، سرعت پردازش پایین و غیره برطرف می شود.

ارسال نظرات