معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج مستضعفین خبر داد
حجت الاسلام والمسلمین جیحونی گفت: ما در برنامه پنج ساله ششم به دنبال گام تحول درعرصه قرآنی هستیم. ما می خواهیم اقدامات ما مبتنی بر منظومه فکری رهبر معظم انقلاب باشد و در این زمینه نظام قرآنی بسیج را طراحی کنیم.
کد خبر: ۸۹۹۴۱۲۷
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، نشست خبری بیست و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بسیج امروز در پاتوق خبر خبرگزاری بسیج با حضور حجت الاسلام والمسلمین جیحونی معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج مستضعفین و ذوالفقاری دبیر اجرایی این مسابقات و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

حجت الاسلام جیحونی در این نشست گفت:  آیه 170 سوره مبارکه اعراف "وَ الَّذِينَ يُمَسِّكُونَ بِالْكِتابِ وَ أَقامُوا الصَّلاةَ إِنَّا لا نُضِيعُ أَجْرَ الْمُصْلِحِينَ" نشان می دهد که تمسک به کتاب خداوند و اقامه نماز از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: ما حتما باید مطیع اوامر و نواهی الهی باشیم و سرسلسله این اوامر نماز است. تمسک به کتاب خداوند و ترویج اوامر و نواهی در جامعه اصولی دارد.

معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: مجموعه معاونت تعلیم و تربیت بسیج سازمان بسیج مستضعفین از سال 87 نقش و رسالت پرداختن به حوزه های قرآنی را بر عهده دارد. مهمترین رسالت این معاونت تعمیق معنویت و بصیرت افزایی و مهارت افزایی و در آحاد بسیجیان است.

حجت الاسلام جیحونی  اظهار داشت: از زحمات متولیانی که قریب به یک دهه در معاونت تعلیم و تربیت تلاش کرده اند تشکر می کنیم.

وی افزود: ما در برنامه پنج ساله ششم با رویکرد سردار غیب پرور به دنبال گام تحول در عرصه قرآنی هستیم. ما می خواهیم اقدامات ما مبتنی بر منظومه فکری رهبر معظم انقلاب باشد و در این زمینه نظام قرآنی بسیج را طراحی کنیم.

معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اگر ما از قرآن دوری کنیم دشمن سوء استفاده می کند بیان داشت: اگر ما به قرآن نزدیک شویم همه خلا ها پر شده و هویت اسلامی در برابر هویت کفر خود را نشان می دهد.

حجت الاسلام جیحونی با اشاره به تاکید رهبری در مورد تبدیل مفاهیم قرآنی به گفتمان های عمومی  تصریح کرد: اگر ما یک کار سیستماتیک و شبکه ای بین بسیجیان منطبق بر منظومه فکمری رهبری رقم بزنیم امیدواریم بتوانیم مشکلات را حل کنیم که اولین خروجی آن تربیت انسان است.

وی گفت: اگر ما بخواهیم تاثیر عمیق و تربیت اسنان با تمسک به قرآن داشته باشیم باید سراغ عمق قرآن و تفسیر و تامل در قرآن برویم و عمل به آیات قرآن را در انسانها رقم بزنیم اگر فضا و محیط را قرآنی کنیم توفیق بیشتری خواهیم داشت.

حجت الاسلام جیحونی گفت: یکی از اقدامات ما در بیست و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بسیج جریان سازی و گفتمان سازی است.

وی گفت: ما در راستای منویات رهبر معظم انقلاب در مورد قرآن قدم های موثری برداشته ایم که از جمله آنها می توان به دارالحفظ ها، کرسی های تلاوت با حضور قاریان داخلی و بین المللی، تولید مستند و نم آهنگ های قرانی، تولید محتوای فاخر قرانی، پشتیبانی از این گونه محتواها به ویژه در گروه های تربیت صالحین، راه اندازی گروه های جهادی قرآنی در اردوهای مختلف، حمایت محتوایی و آموزشی از مهد کودک های قرانی، برگزاری جشنواره های قرانی، راه اندازی هیئت های قرآنی، فعالیت مشترک با شبکه قرآن و معارف، فعالیت های ویژه در فضای مجازی با عنوان سوره های سرخ و آوای سرخ اشاره کرد.

حجت الاسلام جیحونی ادامه داد: تمام اقدامات با بازنگری در برخی آسیب ها در دست اقدام استو ما به دنبال تهیه و تدوین نظام جامع بسیج بر اساس منظومه فکری رهبری هستیم.

وی گفت: مسجد محوری رویکرد اصلی ماست. در حوزه قرانی راه اندازی مساجد و شناسایی و رشد مساجد نمونه قرانی ر ا در دستور کار قرار داده ایم. راه اندازی مدرسه تخصصی قرانی نیز از برنامه های ماست. همچنین به دنبال ایجاد هم افزایی بسیج با برخی از موسسات هستیم.

 

 

 

ارسال نظرات