جانشین رییس سازمان بسیج رسانه کشور گفت: سازمان بسیج رسانه کشور در راستای وطیفه انقلابی و ذاتی خویش از همان ساعات اولیه وقوع زلزله هفت و سه دهم ریشتری استان کرمانشاه در مناطق آسیب دیده حضور یافت و علاوه بر انعکاس خبری با اعزام گروههای جهادی اقدام به جمع آوری کمک های مردمی و امداد رسانی به زلزله زدگان کرد.
کد خبر: ۸۹۹۴۱۲۸
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲

ابراهیم گرمابدری جانشین رییس سازمان بسیج رسانه کشور در گفتگو با خبرنگار بسیج رسانه استان کرمانشاه با بیان اینکه از همان روزهای اول وقوع زلزله تا کنون در راستای اسکان موقت آسیب دیدگان با کمک خیران بیش از  200 دستگاه کانکس تهیه و به مناطق ارسال کردیم، اظهار داشت: همچنین بیش از 50 چشمه حمام و سرویس بهداشتی آماده و به زلزله زدگان تحویل دادیم و هم اکنون جهادگران نیز در حال احداث سرویس های بهداشتی دایم در این مناطق هستند.

 

جانشین رییس سازمان بسیج رسانه کشور در ادامه تصریح کرد: در حوزه بهداشت و درمان نیز با همکاری بهداشت و درمان سپاه پاسداران و برخی از بیمارستانها معاینات و خدمات پزشکی به آسیب دیدگان ارایه شده است که طی سه دوره پزشکان عمومی، دندانپزشکان و کارشناسان مامایی با حضور در منطقه خدمات بهداشتی و درمانی را به زلزله زدگان ارایه کردند.

 

گرمابدری با اشاره به اینکه ازابتدای وقوع زلزله تا کنون در 6 مرحله کاروانهای جهادی را به منطقه اعزام کرده ایم که در هر دوره 35 تا 40 تن از جهادگران حضور داشتند، افزود: مصدومانی که شرایط نامناسبی داشته جهت مداوا به تهران اعزام کردیم که جهادگران ما در طول دوره ی درمان آنها؛ همراه مصدومان بودند.

 

وی ادامه داد: در حوزه آموزش و فرهنگی نیز در بخش قلعه شاهین ( سرپل ذهاب)، بالغ بر 5 مراسم فرهنگی، مذهبی و یادواره شهدا را برگزار کردیم که با استقبال مردم روبرو شد.

 

جانشین رییس سازمان بسیج رسانه کشور با بیان اینکه در راستای رفع نیازهای اولیه و معیشتی، بالغ بر 800بسته سبد کالا، یک هزارو 200بسته بهداشتی تهیه و 3 هزار کیلو پرتغال نیز بین مردم توزیع کردیم، اظهار کرد: همچنین دو فقره جهیزیه کامل در دو روستا از توابع سرپل ذهاب برای زوج هایی که نیازمند تهیه جهیزیه برای شروع زندگی خود بودند؛ را تهیه و در اختیار آنها قراردادیم.

 

گرمابدری خاطر نشان کرد: 13 مورد سیسمونی نوزاد تهیه و در اختیار خانوداه هایی که در این مدت فرزند آنها متولد شده بود گذاشتیم.

 

وی با اشاره به اینکه 30 میلیون ریال در راستای کمک هزینه تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان در مناطق زلزله زده اهدا شده است، گفت: در زمینه کار آفرینی و اشتغالزایی نیز مواد اولیه را برای ساخت صنایع دستی تهیه و در اختیار آسیب دیدگان قرار دادیم  که هفته آینده در نمایشگاه دانشگاه الزهرا(س) تهران، صنایع دستی آنها را به فروش گذاشته و هزینه حاصل از فروش صنایع دستی را به این افراد پرداخت خواهیم کرد.

 

 این مسوول در ادامه افزود: با عنایت امام رضا(ع) و کمک های خیران 45 نفر از افرادی را که در زلزله بستگان خود را از دست داده و از شرایط روحی و روانی نامناسبی برخودار بودند به مشهد مقدس اعزام شدند

ارسال نظرات