فرماندار دلفان گفت: سهمیه شهرستان از تسهیلات اشتغال‌زایی روستائیان و عشایر ۱۵ میلیارد تومان است و متقاضیان بایستی جهت اخذ تسهیلات در سامانه کارا ثبت‌نام نمایند.
کد خبر: ۸۹۹۴۱۵۲
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان؛ جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری با حضور رستمیان نماینده، سالاری معاونت اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اعضای کارگروه و به ریاست جعفر طولابی فرماندار دلفان در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.
در این جلسه فرماندار دلفان ضمن خیرمقدم و تشکر از حضور اعضا طی سخنانی مطالبی را در خصوص وضعیت اشتغال فراگیر، سند اشتغال شهرستان در سال جاری و طرح اشتغال روستائیان و عشایر بیان کرد.
طولابی افزود: سهمیه شهرستان در اشتغال فراگیر ۴۶ میلیارد تومان است و تعداد هزار و ۳۰۴ پرونده جهت اخذ تسهیلات در کارگروه مصوب گردیده است.
وی سپس به گله‌مندی متقاضیان از عملکرد بانک‌ها اشاره و عنوان کرد: عدم پذیرش وثایق روستایی، چندگانگی و وحدت رویه نداشتن بانک‌ها در اخذ ضمانت‌ها و عدم قبول پروانه فعالیت ازجمله موانع دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی بوده و خواستار طرح و رفع این موانع در کارگروه استانی گردید.
طولابی اظهار داشت: سهمیه شهرستان از تسهیلات اشتغال‌زایی روستائیان و عشایر ۱۵ میلیارد تومان است و متقاضیان بایستی جهت اخذ تسهیلات در سامانه کارا ثبت‌نام نمایند.
فرماندار همچنین از مسئولین بانک‌ها خواست ظرف ۲ روز نسبت به تعیین و تکلیف پرونده‌های که ایراد ندارند جهت معرفی به دستگاه‌های اجرایی و اخذ کد رهگیری اقدام نمایند.
طولابی از دبیرخانه کارگروه خواست که نسبت به رفع نواقص پرونده‌های عودت داده‌شده با همکاری دستگاه‌های متولی اقدام و نتیجه اقدامات را به‌صورت هفتگی به فرمانداری گزارش دهند.
فرماندار به طرح احداث نیروگاه خورشیدی در مقیاس خانگی اشاره و افزود: متقاضیان می‌توانند جهت اخذ تسهیلات به میزان ۲۵ میلیون تومان و احداث نیروگاه خورشیدی با درآمد ماهیانه ۷۰۰ هزار تومان به اداره برق مراجعه کنند.
گفتنی است که در راستای تعهد سند اشتغال سال جاری تعداد ۱۹۰۳ نفر معادل ۹۸ درصد در سامانه رصد ثبت گردید است.
انتهای پیام/
ارسال نظرات