مدیرعامل آب منطقه‌ای تهران خبر داد

۱۵۰۰ مورد تعرض به رودخانه‌های تهران/ نیاز به کمک قوه قضائیه داریم

محمدرضا بختیاری گفت: از ابتدای امسال ۵۵۲ مورد تخریب به ارزش ۱۲۰۰ میلیارد تومان در اطراف رودخانه‌های تهران برای مقابله با تعرض صورت گرفته است، در اطراف رودخانه‌های تهران هنوز هم ۱۵۰۰ مورد تعرض وجود دارد.
کد خبر: ۸۹۹۴۱۵۶
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳


به گزارش خبرگزاری بسیج ، محمدرضا بختیاری در سمینار تخصصی بررسی چالش‌های حقوقی و قضایی پیشگیری از تصرفات غیرقانونی اراضی با بیان اینکه تعرض به رودخانه‌ها و زمین‌خواری از موضوعات مهمی است که گریبانگیر کشور است، گفت: تمام دستگاه‌های کشور مثل جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و وزارت نیرو درگیر تعرض رودخانه‌ای و زمین‌خواری قرار دارند.

وی با بیان اینکه اهمیت آب بیش از هر زمان دیگر می‌طلبد که به این موضوع بیشتر بپردازیم، گفت: اوضاع آب چندان خوب نیست، پس باید تمام دستگاه‌ها و به خصوص قوه قضاییه برای پیشبرد مقابله با این تعارض‌ها ما را یاری کند.

بختیاری ادامه داد: طول رودخانه‌های تهران 2880 کیلومتر است که عمدتاً آب شرب دارند بنابراین با توجه به ارزش افزوده‌ای که این رودخانه‌ها دارند حدود 2 هزار مورد تعرض به این رودخانه‌ها گزارش شده بود، بنابراین هر چند اقدامات مناسبی از سوی وزارت نیرو و شرکت آب منطقه‌ای تهران صورت گرفت اما باید قوه قضاییه نیز به ما کمک کند. 

مدیرعامل آب منطقه‌ای تهران با اشاره به اینکه از ابتدای سال 552 مورد تخریب در حاشیه رودخانه‌ها به ارزش 1200 میلیارد تومان صورت گرفته است، گفت: هنوز هم 1500 مورد تعرض در حاشیه رودخانه‌ها گزارش می‌شود، پس این اقدامات حمایت قاطع سیستم قضایی را می‌طلبد.

بختیاری افزود: باید در این خصوص دست به دست هم داده تا بتوانیم از این مقطع بحرانی عبور کنیم. 

وی با اشاره به اینکه در بحث آب‌های زیرزمینی با هماهنگی قوه قضاییه تقریباً دغدغه وزارت نیرو از بابت آب‌های زیرزمینی تا حدودی رفع شد، گفت: اگر بتوانیم برای آب‌های سطحی نیز همراهی قوه قضاییه را با خود داشته باشیم مشکلات دادگاهی ما کمتر خواهد شد.

مدیرعامل آب منطقه تهران تصریح کرد: برای کاهش این مشکلات می‌توانیم کمیسیونی برای آب‌های سطحی که در رأس آن قوه قضاییه قرار دارد تشکیل دهیم تا عمده مشکلات برطرف شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار