فرماندار دلفان خواستار تعیین و تکلیف خسارات دیدگان ناشی از پس‌لرزه‌های زلزله کرمانشاه و باقیمانده خسارات سیل ۹۴ و ۹۵ شد.
کد خبر: ۸۹۹۴۱۵۷
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳


به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان؛ جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه روستایی و مقاوم‌سازی ساختمان‌های روستائیان و به‌ویژه ساختمان‌های آسیب‌دیده در بارندگی‌های اخیر با حضور جعفر طولابی فرماندار دلفان، رستمیان نماینده مردم دلفان و رضایی مدیرکل بنیاد مسکن استان در محل دفتر فرماندار برگزار شد.
در این جلسه جعفر طولابی فرماندار دلفان ضمن تشکر از حضور اعضا، طی سخنانی مطالبی را در خصوص وضعیت روستا‌های شهرستان ازلحاظ تهیه، اجرا و تکمیل طرح‌های هادی، پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی، ساماندهی و احداث کانال‌های هدایت‌کننده آب‌های سطحی و دیگر مسائل و موضوعات بیان کرد.
طولابی با اشاره به محرومیت شهرستان خواستار توجه ویژه مسئولین استانی در این راستا شد.
فرماندار در خصوص اختصاص تسهیلات مقاوم‌سازی افزود: در این زمینه بعضی از شعب بانک‌ها نسبت به پذیرش ضمانت زنجیره‌ای اقدام نموده و خواستار پذیرش این طرح در کلیه شعب بانک‌ها شدند.
وی همچنین از مدیرکل بنیاد مسکن خواست نسبت به تعیین تکلیف خسارات دیدگان ناشی از پس‌لرزه‌های زلزله کرمانشاه و باقیمانده خسارات سیل ۹۴ و ۹۵ دستور لازم صادر نمایند.
طولابی با اشاره به آسفالت خیابان و کوچه‌های تعدادی از روستا‌ها و اینکه تعدادی از روستا‌های واجد شرایط شناسایی و قرارداد بسته‌شده؛ خواستار مساعدت بیشتری در اختصاص قیر یارانه‌ای به شهرستان شد.
در ادامه این جلسه آقای رستمیان نماینده شهرستان نیز مطالبی در خصوص مشکلات موجود حوزه مساکن روستایی بیان و بر ضرورت مساعدت ویژه مسئولین استانی تأکید کرد.
رضایی مدیرکل بنیاد مسکن لرستان نیز در خصوص پیگیری پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی به‌صورت زنجیره‌ای، ساماندهی و احداث کانال‌های داخل روستا‌ها و دیگر مسائل و موضوعات طرح‌شده قول مساعد داد.
انتهای پیام/
ارسال نظرات