رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشمر مطرح کرد:
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشمر ضمن تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های تاریخی این شهرستان گفت: منزلی که شهید مدرس در آن اقامت داشته به آن توجه شود و در صورتی که موضوع تملک آن مشخص شود با تمام قوا آمادگی داریم نسبت به مرمت آن و تبدیل به یک خانه موزه اقدام کنیم.
کد خبر: ۸۹۹۴۲۰۲
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷
رضا یوسفی  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ اظهار کرد: یکی از مباحث مهم در حوزه صنعت گردشگری، بحث اقامت و اقامتگاه برای مسافران است که البته این موضوع را نمی‌توان در کوتاه مدت حل کرد؛ اما با سرمایه‌گذاری بر روی اقامتگاه‌های محلی، سنتی و بومگردی می‌توان بخشی از این نیاز را برطرف ساخت.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشمر ادامه داد: مجوز چهار اقامتگاه بومگردی را در شهرستان کاشمر برای شهر ریوش و روستا‌های ایور، طرق و فروتقه گرفته‌ایم که خوشبختانه مجوز‌های اولیه صادر شده و امیدواریم بتوانیم در قالب سامانه کارا، از بحث اشتغال روستایی نیز برای این اقامتگاه‌ها، تسهیلات لازم را جذب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه ما در شهر کاشمر که یک شهر زائرپذیر است و هر ساله میزبان مسافران فراوانی می‌باشد یک فضای موزه‌ای و باغ موزه نداریم، بنابراین برنامه‌ای برای گردشگران نداریم و این در حالی است که باید برای جذب گردشگر بیشتر و نیز افزایش ماندگاری آن برنامه داشته باشیم.

یوسفی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه عید نوروز، گفت: طرح عیدانه سرو نوروزی را برای ایام نوروز امسال در کاشمر طراحی کرده‌ایم تا در یک فضای مناسب و متناسب با آداب و رسوم منطقه میزبان همشهریان و مسافران باشیم ضمن اینکه برای نوروز امسال به یک آژانس مسافرتی برای برگزاری تور‌های گردشگری مجوز داده‌ایم که مورد استقبال شهرداری کاشمر نیز واقع شده است تا شاهد برگزاری تور‌های داخل شهر با استفاده از اتوبوس‌های شهرداری باشیم.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشمر افزود: همچنین برای تور‌های بیرون از شهر نیز تلاش می‌کنیم مسافر را با کمترین هزینه به نقاظ مختلف شهرستان کاشمر ببریم و تور‌های یک روزه به مقاصد مختلف گردشگری کاشمر مانند روستا‌های کوهسرخ برگزار کنیم.

یوسفی همچنین با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های تاریخی کاشمر اظهار کرد: به عنوان مثال منزلی که شهید مدرس در آن اقامت داشته است هم اکنون موجود است و باید به آن توجه شود و در صورتی که موضوع تملک آن مشخص شود با تمام قوا آمادگی داریم نسبت به مرمت آن و تبدیل به یک خانه موزه اقدام کنیم؛ چراکه هم اکنون خانه شهید مدرس در تهران به صورت موزه‌ای طراحی شده است و یکی از مکان‌هایی که در طرح تهران‌گردی از آن بازدید می‌شود همین خانه است، ولی در کاشمر از آن غفلت کرده‌ایم.

وی ادامه داد: خانه‌های تاریخی متعدد دیگری در کاشمر وجود دارد که باید با جلب اعتماد مردم نسبت به ثبت و نگهداری آن‌ها اقدام شود؛ چراکه جلب رضایت مالک، یکی از ملزومات ثبت آن‌ها است، ولی متأسفانه گاه مالکان همراهی نمی‌کنند و گمان می‌کنند در صورت ثبت اثر، مالکیت آن‌ها به خطر می‌افتد.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشمر گفت: ضمن استفاده از بافت تاریخی شهر کاشمر برای توسعه گردشگری باید با استفاده از ابزار و تکنولوژی روز نسبت به معرفی کاشمر و ظرفیت‌های گردشگری آن و نیز جذب سرمایه‌گذار در این حوزه تلاش کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها