نماینده جنبش جهاد اسلامی:

قدس یک شهر واحد و تنها پایتخت فلسطین است

برخی کشورهای منطقه که با صهیونیست‌ها دست می‌دهند ــ با استناد به آیه قرآن که می‌فرماید هرکه از کافران تبعیت کند از آنهاست ــ مرتد و کافر هستند.
کد خبر: ۸۹۹۴۲۱۰
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران، در نشست خبری که امروز سه‌شنبه 8 اسفند 1396 در محل باشگاه خبرنگاران پویا برگزار شد به تشریح وضعیت کنونی فلسطین و پیامدهای ناشی از انتقال احتمالی سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس در سالروز اشغال فلسطین پرداخت.

ابوشریف در بخش اول این نشست طی سخنانی ضمن تشریح وضعیت کنونی فلسطین برخی دلایل مهم در به‌وجود آمدن این وضعیت را بیان کرد. در بخش دوم این نشست خبری که با حضور نمایندگان متعدد رسانه‌های سمعی بصری داخلی و بین المللی برگزار شد به سؤالات حاضران در موضوع یادشده پاسخ داد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران، در سخنان آغازین جلسه به تاریخچه انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس در دوره ریگان اشاره کرد و اینکه این مسئله در سال 1995 در کنگره آمریکا به‌تصویب رسیده است. وی گفت دولت ترامپ به‌خلاف اسلاف خود به‌دلیل حمایت کلیسای انجیلی (آنجلیکان) از وی به‌سمت عملی کردن این قانون کنگره رفته است. او دلایل اینکه ترامپ در مقطع کنونی دست به این اقدام زده است را به‌نحو ذیل برشمرد:

1. آمریکا حامی اصلی رژیم صهیونیستی است و رژیم صهیونیستی نیز پایگاه اصلی آمریکا در منطقه است لذا در جهت تثبیت وضعیت آنها تلاش می‌کند.

2. ایدئولوژی یکی از محرک‌های اصلی ترامپ و هواداران او است. آنها با نگاهی ایدئولوژیک به مسئله بازگشت مسیح و جنگ آرماگدون در این مسیر حرکت می‌کنند.

3. وضعیت امت اسلامی و مردم فلسطین در حالت تشتت و عدم‌اتحاد کامل قرار دارد و آنها از این موقعیت سوء استفاده می‌کنند.

4. وضع داخلی فلسطین به‌دلیل سیاست‌های تشکیلات خودگردان و همکاری این سازمان با رژیم صهیونیستی در حالت تشتت قرار دارد.

5. سازمان‌های یهودی و لابی‌های صهیونیستی موجود در آمریکا بر این روند تأکید دارند.

وی در پایان سخنان خود تشکیلات خودگردان را مانع اساسی مقابل ملت فلسطین در مبارزه با دشمن صهیونیستی توصیف کرد و با اشاره به سخنانی که برخی مقامات تشکیلات خودگردان در شکست خوردن مذاکرات ارائه کرده‌اند، از آنها خواست خط سازش و مذاکره را رها کنند و به‌سمت مقاومت ــ که تنها راه رهایی است ــ بیایند.

مشروح این نشست خبری به‌همراه پرسش و پاسخ‌های ارائه‌شده به‌زودی منتشر خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار