نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: سال گذشته ۶۹ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی مصوب شده بود، اما امسال با کاهش ۹ هزار میلیارد این مقدار کم شده است.
کد خبر: ۸۹۹۴۲۳۰
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، محمدرضا ملکشاهی راد در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان در رابطه با عملکرد استاندار فعلی و استاندار سابق لرستان اظهار داشت: در رابطه با انتصابات بومی با استاندار فعلی لرستان صحبت کرده‌ام، که وی پذیرفت که در این زمینه انتخاب مدیران بومی در نظر باشد و پیش از انجام چند انتصاب غیربومی که در استان انجام‌شده چند گزینه بومی معرفی‌شده بودند که به دلایلی محقق نشد.
وی بابیان اینکه مدیرانی که سبب نارضایتی مردم می‌شوند با نظام موافق نیستند، گفت: جریان‌های سیاسی باید از سهم‌خواهی‌ها دست‌بردارند و نباید تنها به فکر منافع خود باشند، امیدوارم روزی برسد که همه در یک خط برای نظام حرکت کنند.
ملکشاهی راد تصریح کرد: در روز حادثه سقوط هواپیما این حادثه بلافاصله در کمیسیون عمران مجلس بررسی شد که مقرر شد منتظر نتیجه نهایی از بررسی‌های جعبه سیاه هواپیما باشیم و البته وزیر راه باید در این رابطه استیضاح و باید پاسخگو باشد.
وی با اشاره به موضوع دفاع نمایندگان از لایحه بازنشستگان خدمات کشوری، خاطرنشان کرد: در این زمینه یک نامه توسط نمایندگان تنفیذ شد که بر اساس این امر دولت یک لایحه را به مجلس تقدیم کرد و با توجه به همزمان شدن این امر با بودجه، این مسئله در سال ۹۷ بررسی خواهد شد که در آن دولت خدمات بهتر و بیشتری به این گروه ارائه خواهد کرد.
نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه ۳۶۸ هزار میلیارد تومان بودجه برای سال ۹۷ تصویب‌شده است، عنوان کرد: از کل این مبلغ ۱۲۹ هزار میلیارد تومان مربوط به مالیات، ۱۲۱ هزار میلیارد تومان مربوط به نفت و مابقی از دیگر راه‌ها تأمین می‌شود و این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود سال آینده ۲۷۷ هزار میلیارد تومان برای هزینه‌های جاری دولت صرف شود.
وی اظهار داشت: سال گذشته ۶۹ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی مصوب شده بود، اما امسال با کاهش ۹ هزار میلیارد این مقدار کم شده و این در حالی است که در کشور بیش از ۶۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه‌های نیمه کار موجود است.
ملکشاهی راد افزود: در این راستا با توجه به کاهش بودجه عمرانی باید زمینه را برای ایجاد سرمایه‌گذاری فراهم کنیم و مدیران نیز باید در این زمینه اقدام کنند؛ اینکه برخی مدیران برای سرمایه‌گذاری نامهربانی می‌کنند قابل‌قبول نیست و هیچ مشکلی را برطرف نمی‌کند.
وی عنوان کرد: اینکه سد‌ها دیگر ساخته نمی‌شوند به علت کاهش بودجه عمرانی است، اما باید گفت که تخصیص آب از احداث سد‌ها مهم‌تر بوده و باید به‌صورت جدی از دولت آن را مطالبه کنیم، نمایندگان استان در این زمینه با یکدیگر وحدت دارند.
نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یکی از مشکلات موجود تفاوت زیاد بین مردم و مسئولان است که در این راستا نیز مدیران و مسئولان باید مشخص کنند که ثروت خود را از چه جایی به دست آورده و نمایندگان نیز بر اساس قانون این موضوع را بررسی خواهند کرد.
وی با تأکید بر اینکه توسعه و فرصت شهرک پتروشیمی باید مطالبه همه باشد گفت: زمین این مجموعه تغییر کاربری یافته و باید مشکل آن حل شود.
انتهای پیام/
ارسال نظرات