فرمانده انتظامی کاشمر بیان داشت: آمار فوت ناشی از اعتیاد در کشور روزانه ۱۱ نفر اعلام شده است.
کد خبر: ۸۹۹۴۲۷۶
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۵
سرهنگ پاسدار ابوالقاسم باقری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛  با اشاره به خطر اعتیاد در جامعه، گفت: برابر بررسی‌های انجام شده میزان گرایش به اعتیاد در بین فرزندان خانواده‌های نابسامان و دچار اختلافات خانوادگی به مراتب بیشتر است، بنابراین مردم باید تلاش کنند که کانون خانواده را برای اعضای آن به ویژه فرزندان گرم کنند تا گرفتار آسیب‌های مختلف اجتماعی نشوند.

وی با اشاره به میزان نگران کننده مرگ و میر ناشی از اعتیاد در جامعه، خاطرنشان کرد: آمار فوت ناشی از اعتیاد در کشور روزانه ۱۱ نفر اعلام شده است.

فرمانده انتظامی کاشمر با اشاره به تلاش دشمن برای گسترش اعتیاد در جامعه ما، تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۱۶ هزار سایت در فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای طریقه ساخت مواد مخدر صنعتی را آموزش می‌دهند که این شرایط، مستلزم هوشیاری بیش از پیش والدین در خصوص نظارت بر فرزندان است.

فرمانده انتظامی کاشمر در ادامه، تصور مردم در زمینه استعمال قلیان را که به واسطه عبور دود از داخل آب بی‌ضرر است اشتباه دانسته و گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده عبور دود قلیان از داخل آب باعث افزایش میزان رطوبت و چسبندگی آن شده و به سرعت بر دیواره شش‌ها رسوب کرده و باعث تنگی نفس و بیماری‌های مختلف قلبی و عروقی می‌شود.

باقری با اشاره به استفاده تأسف‌بار خانواده‌ها از قلیان در پارک‌ها و اماکن تفریحی شهر کاشمر همانند بلوار و پارک سیدمرتضی (ع)، هشدار داد: چنانچه امروز بپذیریم که فرزندمان قلیان و سیگار مصرف کند باید منتظر اعتیاد آن‌ها به انواع مواد مخدر در آینده نزدیک باشیم.

فرمانده انتظامی کاشمر در پایان گفت: اعتیاد به مواد مخدر بیش از آنکه فکر می‌کنیم به ما نزدیک است و دوستان ناباب، استعمال قلیان و سیگار سه عامل مهم گرفتاری در دام اعتیاد است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها