امام جمعه درگز مسجد را مهم‌ترین سنگر در برابر تهاجم فرهنگی دشمن دانست و گفت: چنانچه قدر این فرصت‌ها را بدانیم و از آن به نحو مطلوب استفاده کنیم، خواهیم توانست جامعه انسانی را احیا کنیم.
کد خبر: ۸۹۹۴۲۷۷
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام محمدحسین ایروانی در دیدار با هیئت امنای مساجد شهرستان درگز ضمن تقدیر و تشکر از زحمات کسانی که در راستای رونق بخشی به مساجد و جذب جوانان به برنامه‌های فرهنگی و انقلابی فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: همه ما در این عالم طرف حسابی داریم و آن هم خداست؛ اگر کار‌های ما با اخلاص بوده و برای خدا باشد تمام مشکلات به خودی خود برطرف خواهند شد.

وی عنوان کرد: ریشه تمام اختلافاتی که در بین افراد به وجود می‌آید مربوط به کم رنگ بودن اخلاص و دعوت به خود به جای دعوت به خداست؛ تلاش‌های بسیار خوبی در مساجد صورت می‌گیرد؛ اما لازم است که به کار‌ها رنگ خدایی بخشیده و امنیت‌ها را از خود دور کنیم.

امام جمعه درگز تاکید کرد: ما نباید به دنبال مطرح شدن و دیده شدن باشیم؛ اگر راه و هدف ما رنگ الهی داشته باشد ضمن اینکه از تلاش و فعالیت خود لذت می‌بریم، هیچ اختلافی هم در بین افراد به وجود نخواهد آمد.

حجت الاسلام ایروانی با اشاره به مبتلا شدن بسیاری از افراد به ریا تبیین کرد: ریا مانند مورچه‌ای در شب تاریک است که بر روی سنگ سیاهی حرکت می‌کند؛ همین که در صورت انجام دادن کاری منتظر تشکر و قدردانی بوده و نسبت به تقدیری که از ما صورت می‌گیرد خوشحال شویم نشان دهنده وجود آثار ریا در دل ماست.

وی افزود: البته دیگران وظیفه دارند این خدمات را ببینند و مراتب قدردانی خود را اعلام کنند؛ اما فرد مسئول باید کار خود را با اخلاص انجام دهد؛ هر چقدر میزان اخلاص بیشتر باشد اثر بخشی کار بیشتر خواهد شد.

امام جمعه درگز ضمن بیان اینکه آبادانی مسجد به آبادی اهل آن است، گفت: همه ما باید در جهت زیباسازی مساجد و از آن مهم‌تر در راستای جذب جوانان و هر چه با شکوه‌تر برگزار شدن نماز‌های جماعت و مراسمات مساجد تلاش کنیم، در این میان ابتدا باید خودمان متقی شویم تا بتوانیم اهل تقوا را پرورش دهیم.

حجت الاسلام ایروانی با اشاره به ویژگی‌های مسجد اسلامی، تبیین کرد: در صدر اسلام تمام اقدامات و تصمیم گیری‌های دینی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی افراد در مسجد انجام می‌شد؛ امروز باید در مسائل معیشتی به اهل مسجد کمک کنیم، باید در مسجد موضوع اشتغال جوانان مورد پیگیری قرار داده شود.

وی عنوان کرد: از جمله برکات وجود مسجد و انسان‌های نمازگزار، برطرف شدن عذاب از جامعه و نزول رحمت و برکت بر سر مردم است.

امام جمعه درگز تاکید کرد: باید تلاش کنیم نماز ما تنهی عن الفحشی و المنکر باشد، به هر میزان که در نماز اخلاص داشته باشیم به همان میزان هم اعمال ما مورد پذیرش قرار می‌گیرد و از گناه و زشتی حفظ می‌شویم.

حجت الاسلام ایروانی در پایان مسجد را مهم‌ترین سنگر در برابر تهاجم فرهنگی دشمن دانست و خاطرنشان کرد: چنانچه قدر این فرصت‌ها را بدانیم و از آن به نحو مطلوب استفاده کنیم، خواهیم توانست جامعه انسانی را احیا کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها