ایرج ندیمی گفت: نخبگان اقتصادی از اهمیت بالایی برخوردار هستند و در کشورمان نفوذ و تأثیر شدید نخبگان اقتصادی در مراکز تولیدی و صنعتی می تواند رویکرد مناسبی برای برنامه ریزی وفعالیت های اقتصادی محسوب شود.
کد خبر: ۸۹۹۴۳۱۷
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۵

ایرج ندیمی عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: امروزه دستیابی به رشد و توسعه پایدار یکی از مباحث عمده کشورها به ویژه کشورهای در حال توسعه به شمار می رود. کشورهای در حال توسعه جهت جبران عقب ماندگی ها، فرار از فقر سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و غیره و برای رسیدن به توسعه ای معتدل و همه جانبه که بتواند به بهبود وضع زندگی همه مردم منجر گردد، نیازمند شناخت صحیح از پتانسیل ها، توان ها و محدودیت ها در تمامی زمینه ها و مناطق خود است.

وی با بیان اینکه استفاده از نخبگان اقتصادی از اهمیت بالایی در رشد اقتصادی برخوردار هستند افزود:  تفاوت در سطوح برخورداری همواره تحت تأثیر توان های محیطی، روحیه کار و تلاش، ایدئولوژی و ارزش های حاکم بوده است. در کشورمان نفوذ و تأثیر شدید نخبگان اقتصادی در مراکز تولیدی و صنعتی می تواند رویکرد مناسبی برای برنامه ریزی وفعالیت های اقتصادی محسوب شود.

ندیمی خاطرنشان کرد: عدم شناخت کافی از نخبگان اقتصادی ، نبود برنامه ریزی ها و تصمیم گیری های مناسب، معضلی عمده در راه تحقق آرمان هاي جامعه از جمله عدالت اجتماعی، تعالی انسانی و توسعه یافتگی پایدار به شمار می رود که می تواند تاثیرات منفی بر رشد اقتصادی کشورمان داشته باشد.

ارسال نظرات