در اتاق عمل تا صدای "مهدی" در گوشم پیچید و صورتش را دیدم از خوشحالی اشک شوق از چشمانم جاری شد. این بهترین هدیه از جانب خداوند مهربان برای ما و بستگان مان بود.
کد خبر: ۸۹۹۴۳۶۹
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵

بعد از 15 سال انتظار؛ صدای

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، این سخنان، حرف دل تک تک 350 زوجی است که به همت پزشکان و کارکنان مرکز درمان ناباروری قفقاز جهادددانشگاهی استان اردبیل معالجه و صاحب فرزند شده اند و این بار از زبان مادر مهدی جاری می شود.

او که به همراه شوهرش برای سپاسگذاری از زحمات مدیر مرکز، پزشک معالج و کارکنان به این مرکز مراجعه کرده بودند افزود: 15 سال در حسرت داشتن فرزندی بودیم و به مراکز معتبر درمان ناباروری در استان های دیگر مراجعه کردیم اما درمان موثر واقع نشد و با هر بار شکست دوره درمانی دچار یأس و ناامیدی می شدیم تا اینکه با راهنمایی یکی از آشنایان به این مرکز مراجعه کردم.

مادر مهدی ادامه داد: با لطف خداوند متعال و تلاش های دلسوزانه متخصص زنان و زایمان و کادر پزشکی مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل بالاخره در اولین روز زمستان سال های انتظار به سر آمد و با حضور مهدی، امید به زندگی، دوباره در خانواده مان جوانه زد

وی با بیان اینکه تولد فرزندم علاوه بر خانواده من و شوهرم موجب شادی تمام دوستان، آشنایان و فامیل شد خاطرنشان کرد: آنها یک ماه برای عرض شادپاش و تبریک به خانه مان می آمدند. برای حضور مهدی در زندگی مان، بارها سجده شکر به جا آوردیم، روزها جشن گرفتیم، نذری دادیم وگوسفند قربانی کردیم. با این تولد مبارک، خود را مدیون عنایات الهی می دانم و مانده ام چگونه از الطاف بیکرانش شکرگذاری کنم که شایسته درگاهش باشد.

بعد از 15 سال انتظار؛ صدای

مادر مهدی ضمن آرزوی فرزند دار شدن برای تمام خانواده ها، از زوج های نابارور خواست با مراجعه به مراکز درمان ناباروری و عدم ناامیدی از تکرر دوره های درمانی در رفع مشکل نازایی خود تلاش نمایند.

الهام فیروزی، پزشک معالج هم درباره مراحل درمانی مادر مهدی گفت: او وقتی به مرکز مراجعه کرد قبلا چندین بار سقط جنین داشت که بعد از بررسی های انجام گرفته مشخص شد این سقط ها به علت لخته شدن خون در عروق جفت و عدم خون رسانی کافی به جنین رخ می دهد و به مرگ جنین می انجامد.

 وی افزود: دو یا سه سقط متوالی که قبل از هفته بیستم حاملگی خود به خودی اتفاق می افتد سقط مکرر گفته می شود و باید در سه مرحله از نظر کروموزومی، سالم بودن حفره رحم و اختلالات انعقادی خون مورد بررسی قرار بگیرد.

متخصص زنان و زایمان مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی استان اردبیل با بیان اینکه برای رفع مشکل این بیمار آمپول "انوکساپارین" در کنار سایر داروها تجویز شد تصریح کرد: این فرآورده دارویی، یک داروی ضد انعقاد از خانواده های هپارین با وزن ملکولی پائین است که از تشکیل لخته (ترومبوز) در یک سیاهرگ یا سرخرگ و همچنین عود آن پیشگیری می کند.

 

گزارش از: سیده صغری جوادی

ارسال نظرات