مدیر کل بهزیستی استان زنجان:

خودشکوفایی معلولان با فعالیت در صحنه اجتماعی

کد خبر: ۸۹۹۴۳۷۵
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۵

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه یک معلول یا یک سالمند می تواند به عنوان یک شهروند عادی در جامعه حضور پیداکند، گفت: مناسب سازی معابر و اماکن عمومی فقط مختص معلولین نیست

محمد محمدی افزود: در ماده 2 قانون جامع حمایت از حقوق معلولان مصوب سال 83 کلیه وزارتخانه ها،مؤسسات ،سازمانها و شرکت های دولتی و نهادهای عمومی موظف اند در طراحی و احداث ساختمان ها و اماکن عمومی ،معابربه نحوی عمل نمایند که امکان دسترسی و بهره مندی از آن برای همه معلولان مانند افراد عادی جامعه فراهم شود .

وی اظهار داشت : دستیابی فرد معلول به استقلال نسبی و مناسب سازی اماکن و مبلمان شهری در ارتقای سطح کیفیت زندگی معلولان نقش بسزایی دارد.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان تصریح کرد: هرچه دسترسی معلولین به دستگاههای دولتی،اماکن عمومی،دانشگاهها و مراکز بهداشتی راحت تر باشد شاهد حضور پربار و رشد علمی و فرهنگی بیشتر معلولین خواهیم بود.

محمد محمدی به ضرورت حضور معلولان در عرصه های مختلف جامعه اشاره و افزود: این حضور و فعالیت در صحنه اجتماع راهی به سوی کامیابی و خودشکوفایی معلولان است.

وی با اشاره به اینکه مناسب سازی محل زندگی معلولین ، مناسب سازی مدرسه ، مناسب سازی معابر عمومی و محل تردد معلول در روستا و سایر مناسب سازی ها با پیگیری بهزیستی استان زنجان صورت می پذیرد، اظهار داشت: برابری فرصت دسترسی به جامعه برای همه معلولین و سالمندان است که می تواند برای رسیدن به استقلال نسبی ، عدالت اجتماعی و بازگشت افراد معلول به جامعه مثمر ثمر می باشد.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: سازمان بهزیستی بعنوان یکی از اصلی ترین متولیان ارایه خدمات و حمایت سالمندان است که در راستای ساماندهی و توانبخشی معلولین ، سالمندان و بیماران روانی مزمن در حوزه توانبخشی فعالیت می نماید.

محمدی افزود: فراهم کردن بستر فرهنگی مهمترین موضوع برای معلولین است که این مهم امروزه در بین عموم مردم و شهروندان رشد و نمو پیدا کرده است .

مدیر کل بهزیستی استان زنجان با بیان کلیه آحاد جامعه و مددجویان جامعه هدف می توانند با ارسال پیامک بشماره 3000012322 مشکلات مربوط به موضوع مناسب سازی را با ذکر محل به دبیرخانه سازمان بهزیستی کشور منعکس نمایند،گفت: کارشناسان دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور پس از بررسی دقیق , موضوع را جهت پیگیری به کارشناسان استان مربوطه ارجاع می دهند.

وی با اشاره به جلسه منظم و مستمر ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان زنجان که بصورت دوره ای در استانداری زنجان برگزار می گردد گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون تعداد 3 جلسه استانی مناسب سازی توسط بهزیستی برگزار گردیده و موضوعات مهم مناسب سازی از الزامات قانونی تا مسئولیت های مهم دستگاه های متبوع مطرح گردیده است.

محمدی افزود: در حال حاضر نزدیک به 23 هزار مددجو تحت پوشش بهزیستی استان زنجان هستند که از این تعداد 7 هزار نفر مستمری بگیر و مابقی از خدمات موردی این نهاد حمایتی بهره مند می گردند.

ارسال نظرات