فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد
فرمانده نیروی انتظامی گفت: در حوادث غیرمترقبه باید با تصمیم مناسب وارد شد؛ برخی مواقع یک اقدام پیشگیرانه جلوی یک آسیب بزرگ و بحران را می‌گیرد.
کد خبر: ۸۹۹۴۴۳۷
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶
نیاز به تصمیم‌گیری‌های سریع در بحران‌هابه گزارش خبرگزاری بسیج، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در همایش معاونان عملیات نیروی انتظامی اظهار داشت: معاون عملیات یکی از بازو‌های فرماندهی ناجا و استان‌هاست.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: این معاونت وظایفی برعهده دارد که تسهیل‌کننده اجرای مأموریت فرماندهان و هماهنگی عملیات‌هاست.

این مقام ارشد نیروی انتظامی ادامه داد: مسئولیت هماهنگی بین رده‌ها در نیرو‌ها و بین معاونت‌های استان‌ها در امور عملیاتی، امنیتی و امدادی را معاونت عملیات برعهده دارد؛ این معاونت یک‌سری مأموریت‌های ذاتی دارد، اما باید هماهنگ‌کننده دیگر مأموریت بین اجزاء باشد.

سردار اشتری بابیان این مطلب که نباید هیچ نقطه‌ای وجود داشته باشد که ما در آن بدون اشراف باشیم، گفت: باید مدیران مربوطه کارشناسانی داشته باشند و بتوانند ابعاد مختلف صحنه را ترسیم کنند؛ چراکه اگر اشراف اطلاعاتی نداشته باشیم نمی‌توانیم خوب تصمیم بگیریم.

وی افزود: فرماندهی موقعی می‌تواند با سرعت و دقت تصمیم بگیرد که اشراف کامل و شفاف بر روی موضوعات داشته باشد و با اطلاعات کامل است که زمینه‌های تصمیم‌گیری فراهم می‌شود.

به گزارش فارس، فرمانده نیروی انتظامی مسئولیت‌های معاونان عملیات پرداخت و گفت: با اشاره به فشار کار باید از کارشناسان حوزه مدنظر استفاده کنند؛ چراکه کارشناسان فرصت برنامه‌ریزی را دارند و باید این افراد خلاق، مبتکر و شجاع باشند.

سردار اشتری به حادثه کرمانشاه پرداخت و گفت: در آن حادثه می‌گفتیم چه باید بکنیم، چه نیرویی باید اعزام کنیم؛ در این مواقع باید تصمیم‌گیری‌ها سریع باشد؛ گاهی وقت‌ها توان داریم، ولی قادر نیستیم تصمیم بگیریم، مثلاً در محل حضور پیدا می‌کنیم و کار را انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: این اقدامات رافع مسئولیت نیست، ولی در این مواقع باید کمتر از ساعت و دقیقه تصمیم گرفت و عملیات کرد؛ البته مراسم اربعین و سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) و مراسمی از این قبیل با تصمیم‌گیری به مرحله اجرا گذاشته شد.

فرمانده نیروی انتظامی به چهارشنبه آخر سال پرداخت گفت: در چهارشنبه آخر سال هم باید تصمیم‌گیری کنیم، آمار را داشته باشید، افراد آسیب‌زا را شناسایی کرده و تذکر بدهیم؛ برخی را هم نگه داریم که در آن شب مرتکب خلاف نشوند؛ خودرو‌هایی را هم که در محل آشوب‌اند متوقف کنیم.

این مقام ارشد نیروی انتظامی تصریح کرد: در حال حاضر هر مدیریتی ۷۰ درصد اقدامات پیش‌دستانه و پیشگیرانه را می‌داند و باید به‌روز باشیم.

وی به برنامه نوروزی پرداخت و گفت: برنامه نوروزی از ۲۴ اسفند تا ۱۵ فروردین است و تصمیم‌گیری‌های لازم در این خصوص انجام شده است.

فرمانده نیروی انتظامی به موضوع حاشیه‌نشینی پرداخت و گفت: این بحث یک موضوع اولویت‌دار است و باید ساماندهی و مدیریت آن در حوزه‌های مأموریتی انتظامی و امنیتی مدنظر باشد تا بتوان خوب عمل کرد.

وی گفت: تجزیه و تحلیلی در خصوص محل و راهکار آن باید ارائه شود. مثل اینکه چقدر سکنه دارد، چه تعداد اتباع غیرمجاز هستند و چه تهدیداتی مثل سلاح و مواد مخدر وجود دارد؛ وقتی این اطلاعات را روی هم می‌ریزیم آن موقع باید تصمیم‌گیری کنیم که باید چه انجام دهیم که همه اینها، نیاز به حضور کارشناسان را بیش از پیش آشکار می‌سازد.

این مقام ارشد نیروی انتظامی به حوادث غیرمترقبه پرداخت و گفت: در حوادث غیرمترقبه باید با تصمیم مناسب وارد شد؛ برخی مواقع یک اقدام پیشگیرانه جلوی یک آسیب بزرگ و بحران را می‌گیرد.

سردار اشتری ادامه داد: یک‌جا پیش‌بینی و پیشگیری کردیم و اتفاق نیفتاد؛ یک‌جا نتوانستیم، بعد بحرانی ایجاد شد و زیان و هزینه‌بر بود.

فرمانده نیروی انتظامی به حوزه مرز‌ها پرداخت و گفت: در مرز‌ها شما اتوماتیک هستید و حفاظت می‌کنید، اما چه پیش‌بینی وجود دارد که در هنگام تردد در کمین نیفتید؟

وی تأکید کرد: در اینجا نیاز به اشراف دارید که باید این اشراف را عملیات مهیا کند.
ارسال نظرات