مسؤول نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه مقاومت سپاه شاهرود:

نزدیک به ۳ هزار فرقه نوظهور در جهان به‌شدت در فضای مجازی ترویج می‌شود

مسؤول نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود گفت: نزدیک به سه هزار فرقه نوظهور در جهان داریم که به‌شدت در فضای مجازی تبلیغ و ترویج می‌شود.
کد خبر: ۸۹۹۴۴۴۲
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام سیدجواد میرشفیعی در کارگاه نقد فرقه و نحله‌های انحرافی که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شاهرود در سالن اجتماعات کانون جوانان بسیج برگزار شد، در سخنانی با بیان اینکه جنبش ادیان دوران جدید که به‌صورت N.R.M از آن تعبیر می‌شود، اظهار کرد: گستردگی و تنوع به حدی است که قرن حاضر را قرن انفجار فرقه‌ای لقب داده‌اند.
وی افزود: نزدیک به سه هزار فرقه نوظهور در جهان داریم که به‌شدت در فضای مجازی تبلیغ و ترویج می‌شود.
مسؤول نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود خاطرنشان کرد: جامعه‌شناسان مشهور آمریکایی و اعضای برجسته انجمن روان‌شناسی آمریکا مانند جورج کلیسا و مارگارت سینگر به بررسی این موضوع پرداخته و رئیس مرکز تحقیقات ادیان جدید، تیموتی میلر این پدیده را به نام دلم عصر جدید همراه با معنویت مدرن نام نهادند که این عطش معنوی به حدی رسیده که تبدیل شده به تجارت معنوی.
میرشفیعی با اثرگذاری این فرق در جهان گفت: اثرگذاری این فرق در جهان به حدی است که به‌عنوان‌مثال اعضای گروه معبد مردم the peoples temple در یک برنامه هماهنگ‌شده به قدرت دسته‌جمعی دست به خودکشی زدند و ۹۱۳ نفر روحشان آزاد شد تا به سیارات بالا بپیوندند و یا در یک مراسمی ۳۶۰ کودک هم‌زمان مورد تجاوز قرار دادند و کشتند تا خدایان به آنان توجه کنند.
وی تصریح کرد: تمام آنچه امروز به‌عنوان عرفان می‌شنوید، از عربی، چینی، آمریکایی و سرخ‌پوستی خواستگاه شرقی و غربی دارند مانند کرشینا مورتا، سای بابا، دالای لا، یوگاناندا، اشو، کابالا بر اساس فراروان‌شناسی، مدیتیشن، ریکلسیشن، چهره‌شناسی، کف‌شناسی، موسیقی، انرژی‌درمانی، هاله‌درمانی و امثالهم است.
مسؤول نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود با بیان اینکه اگر در این فرقه‌ها تحقیق شود معلوم می‌شود که دستورات توصیه‌های مشترکی دارند، افزود: بااینکه این فرق به‌اصطلاح دینی در هند، چین، آمریکا، اروپا، ایران و در زمان‌های مختلف هستند و هیچ‌گونه ارتباطی هم با هم دارند چگونه یک سری دستورات را به مردم القا می‌کنند.
میرشفیعی با اشاره به اشوکه هندی در آمریکا زندگی می‌کرده و عرفان حلقه طاهری در تهران و کارلوس کاستاندادر در سرخ‌پوستی سکس، موسیقی، رقص، رپ و خدای درونی را ترویج می‌کنند و تمام این‌ها از یک‌جا دستور می‌گیرند و آن شیطان و ابلیس است که از جن است و کافر است که خدا در قرآن بیان می‌فرماید.
وی عنوان کرد: در کمتر صفحه‌ای از قرآن است که مطلبی از شیاطین و جنیان نیامده باشد و متون دینی ما پر است از مخلوقاتی که خداوند آن‌ها را خلق کرده مثلاً در بحارالانوار جلد ۶۰ چاپ بیروت یک کتاب مستقل مرحوم مجلسی فقط درباره شیطان و جنیان روایات از اهل بیت (ع) نقل کرده که متأسفانه با شگرد‌های پیچیده دشمن مغفول‌مانده و وقتی این مباحث مطرح می‌شود، می‌گویند خرافات است و نمونه آیات الهی در سوره الرحمن آیه ۱۵ است.
مسؤول نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود ادامه داد: واژه مارج در آیه قرآن از مرج که در لغت یک نوع انرژی حرارتی مرتعش هوشمند گویند و در شکل‌های مختلف انسان، حیوان، جامدات و اشیا می‌تواند دربیابید و تکاثر و توالد دارند و خصوصیات بسیار پیچیده دارند که در متون دینی ما بدان پرداخته‌شده است که چه هستند و چه می‌خورند.
میرشفیعی با بیان اینکه امروز از واژه‌های دیگری همچون انرژی‌درمانی و اتصال به انرژی‌های کیهانی استفاده می‌شود، گفت: خروج نیرو‌های غیر ارگانیک از بدن به نام علم سایمنتولوژی که نمونه آن محمدعلی طاهری بود که به نام عرفان حلقه که متأسفانه خیلی‌ها جذب این اسامی می‌شوند.
وی اضافه کرد: این آقا که می‌گوید دکتر هستم و از طریق انرژی و درمان ارواح بیماری‌های افراد را درمان کند سال‌ها در برخی کشور‌های اروپایی درس‌خوانده و در ارمنستان دکترای افتخاری گرفته که بعد کشف شد که این‌ها دروغ بوده و این آقا دوره فشرده جن‌گیری را طی کرده است و سؤال اینجاست که کسی که مشغول کار پزشکی و درمان است به مباحث دینی چه‌کار دارد؟!
مسؤول نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود اظهار کرد: آن‌ها ادعا دارند که با اشعه‌های کیهانی و تشعشعات دفاعی و اتصال به ماورا و خداوند درمان حاصل می‌شود، ولی یک راه نتیجه درمان را موقتاً نماز نخواندن بیان می‌کنند و این علامت سؤال را پیش می‌آورد که ربطی دارد؟! و خودش می‌گوید از خدا دستور ترک نماز گرفته‌ام و در اثر اتصال و ارتباط با خدا صدایی شنیدم که گفت: من خدا هستم و دیگر نماز نخواندن (این خدا بوده یا شیطان).
میرشفیعی با بیان اینکه برای حل برخی مشکلات این فرد بیان می‌کرد برخی چیز‌ها مثل آیت‌الکرسی و ان‌یکاد و قرآن و مفاتیح را از خانه خارج کن، چون مانع انرژی‌های کیهانی هستند، افزود: در روایات ماست که تمام این اذکار و ادعیه برای دورکردن جنیان از خانه است و یا بسم‌الله گفتن و اذان و نماز، اما این‌ها را ممنوع می‌کنند و در هالیوود هم در تمام فیلم‌ها ممنوع است.
وی تأکید کرد: تمام این ادیان و فرق دروغین برای این است که اسلام را هدف قرار داده‌ام و می‌خواهند اسلام را بزنند و قرآن را چراکه سد راه منافع دنیایی و مادی آن‌هاست.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار